کد خبر : 11439
تاریخ انتشار : شنبه 4 فروردین 1403 - 12:51

آمریکا به‌دنبال ممنوعیت فروش ذخایر نفت استراتژیک به چین

آمریکا به‌دنبال ممنوعیت فروش ذخایر نفت استراتژیک به چین
سناتورهای آمریکا، لایحه‌ای را معرفی کردند که هدف آن گسترش ممنوعیت فروش ذخایر نفت استراتژیک این کشور به چین است.

به گزارش انرژی پرس، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، اوایل ماه میلادی جاری، لایحه‌ای را امضا کرد که خرید نفتی که در ذخایر نفت استراتژیک این کشور نگهداری می‌شود را برای خریداران چینی ممنوع می‌کند. اما همچنان اجازه می‌داد این نفت به شرکت‌های چینی فروخته شود، به شرط اینکه به چین صادر نشود.

لایحه‌ای که به تازگی معرفی شده است، این ممنوعیت را گسترش داده و شامل همه شرکت‌های چینی می‌کند؛ خواه نفت خریداری شده توسط آنها برای صادرات به مقصد چین باشد یا خیر. همچنین فروش نفت ذخایر نفت استراتژیک یا صادرات آن به روسیه، ونزوئلا و سوریه را ممنوع می‌کند.

جونی ارنست، سناتور جمهوری‌خواه در بیانیه‌ای به رویترز اظهار کرد: این لایحه دو حزبی، تضمین خواهد کرد ذخایر نفت استراتژیک آمریکا به دست کسانی که تلاش می‌کنند به ما آسیب بزنند، نخواهد رسید و تضمین می‌کند شرکت‌های تحت کنترل حزب کمونیست چین، با نفتی که توسط مالیات دهندگان ذخیره سازی شده، پول در نخواهند آورد.

جان فترمن، سناتور دموکرات و یکی دیگر از حامیان این لایحه، تاکید کرد دشمنان آمریکا نباید قادر باشند از فروش نفت از ذخایر نفت استراتژیک، سود ببرند. این یک مسئله منطقی است.

این لایحه به عنوان یک لایحه دو حزبی دیده می‌شود و می‌تواند حمایت کافی به دست آورد.

آمریکا از زمان به قدرت رسیدن بایدن بیش از ۲۹۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر نفت استراتژیک این کشور فروخته و از ژوییه سال گذشته، حدود ۱۵ میلیون بشکه نفت باز خریداری کرده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، میزان اندکی از نفت فروخته شده از ذخایر استراتژیک، به بازوی آمریکایی شرکت چینی سینوپک فروخته شد که انتقاداتی را برانگیخت.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.