کد خبر : 3499
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 شهریور 1402 - 17:27

آبرسانی به ۱۴۰ روستای کرمانشاه در ابتدای سال جاری

آبرسانی به ۱۴۰ روستای کرمانشاه در ابتدای سال جاری
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از اجرای طرح های آبرسانی به 140 روستا در ابتدای سال جاری و 200 روستای دیگر تا پایان امسال در این استان خبر داد.

به گزارش انرژی پرس و به نفل از ایرنا، رضا داودی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از آبرسانی به ۱۴۰ روستای استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: آبرسانی به ۲۰۰ روستای دیگر استان کرمانشاه تا پایان سال در دستور کار این شرکت قرار دارد.

 افزود: سال گذشته برای آبرسانی به ۳۴۹ روستای استان قراردادی با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) منعقد شد که از این تعداد تاکنون به بیش از ۱۴۰ روستا از آبرسانی شده است و قرار است  آبرسانی به ۲۰۰ روستای باقی‌مانده  تا پایان امسال انجام شود.

داوودی در ادامه از جهاد آبرسانی به ۸۶۰ روستای استان کرمانشاه طی سه سال خبر داد و گفت: از این تعداد ۵۱۱ روستای باقی مانده که با تنش آبی مواجه اند که تا تابستان ۱۴۰۵ باید به این روستاها آبرسانی شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه اظهار کرد: پروژه‌های آبرسانی به روستاهای استان در حال حاضر پیشرفت خوبی دارند و در برخی از نقاط سخت‌گذر برای آبرسانی مشکل وجود داشت اکنون با تلاش و جهاد شبانه روزی مشکلات آن‌ها مرتفع شده است.

وی گفت: در این پروژه ها سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص)، مناطق شرقی تا اسلام‌آباد غرب و قرارگاه منطقه ای نجف اشرف مناطق غربی استان و اورامانات را در جهاد آبرسانی شرکت آب و فاضلاب پوشش می‌دهند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه همچنین به پایداری آب روستاهای فیروز آباد کوچک کنگاور، ۲روستای گلسرخه و ده خداداد شهرستان سنقر و کلیایی، افتتاح مخزن ۵۰۰ متر مکعبی آب شرب روستای دشه بخش مرکزی پاوه در روزهای گذشته اشاره کرد.

داوودی همچنین از راه اندازی و تجهیز مجدد چاه آب شرب شهر گودین به عمق ۱۰ متر با جمعیت سه هزار و ۵۰۰ نفر و همچنین پایداری آب شرب شهر تازه آباد ثلاث باباجانی در هفته های اخیر خبر داد.

به گزارش ایرنا، از حدود ۲ هزار و ۶۰۰ روستای استان کرمانشاه ۶۶۷ روستا همچنان دارای تنش آبی هستند به گونه ای که به ۱۶۸ روستا در برخی از فصول سال همچنان با تانکر آبرسانی می شود.

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه ۳۷۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ هزار مشترک مربوط به کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.