کد خبر : 22140
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مهر 1403 - 12:59

مدیرعامل فجر انرژی در گفتگو با «انرژی پرس»:

نرخ گاز، مانع اصلی رقابت‌پذیری صنایع +فیلم

نرخ گاز، مانع اصلی رقابت‌پذیری صنایع +فیلم
مدیرعامل شرکت فجر انرژی، از موافقت دولت با پیشنهاد این شرکت برای تعیین نرخ گاز بر اساس فرمول مشخص خبر داد و گفت: این تصمیم گامی مهم در جهت ایجاد رقابت‌پذیری بیشتر است.

به گزارش «انرژی پرس»، علی زال خانی، مدیرعامل شرکت فجر انرژی خلیج فارس، در گفت‌وگویی اختصاصی با «انرژی پرس»، به صراحت به چالش‌های پیش روی این شرکت و سایر صنایع وابسته به گاز در کشور اشاره کرد.

زال خانی عنوان کرد: خوشبختانه پس از پیگیری‌های مستمر تلاش‌های مداوم شرکت و انجمن صنفی، دولت بالاخره با پیشنهاد ما مبنی بر تعیین نرخ گاز بر اساس فرمول مشخص موافقت کرد. این بدان معناست که قیمت گاز در فصول مختلف سال متناسب با نوسانات جهانی و طبق فرمول تعیین شده تغییر خواهد کرد. برای مثال، در فصل گرم که قیمت گاز در بازار جهانی کاهش می‌یابد، قیمت گاز برای ما نیز پایین‌تر خواهد بود.

او با تاکید بر اهمیت نرخ گاز در هزینه‌های تولید، خواستار تدوین و اجرای دقیق فرمول‌های قیمت‌گذاری گاز شد.

مدیرعامل شرکت فجر انرژی با بیان اینکه ۶۶ درصد بهای تمام شده محصولات این شرکت به گاز اختصاص دارد، گفت: ما پیگیر هستیم تا نرخ گاز به گونه‌ای تعیین شود که مزیت رقابتی محصولات ما حداقل در بخش گاز حفظ شود.

بیشتر بخوانید:  قیمت گاز پتروشیمی‌ها اعلام شد

او همچنین به موضوع تعیین نرخ‌های یوتیلیتی و حق این شرکت‌ها برای تسویه مطالبات اشاره کرد و افزود: ما به عنوان یک شرکت یوتیلیتی، تمام تلاش خود را برای حفظ محیط زیست و تامین پایدار انرژی صنایع پایین‌دست انجام می‌دهیم. اما انتظار داریم همانطور که دولت برای دریافت مطالبات خود اقدامات قانونی و عملیاتی انجام می‌دهد برای ما نیز این شرایط را مهیا کند تا نیاز نباشد نماینده دولت دست به این اقدام بزند. وضعیت طوری باشد که با تدوین سیاست‌های مناسب، شرایطی را فراهم کند که صنایع بتوانند در یک فضای رقابتی سالم فعالیت کنند. تعیین نرخ‌های یوتیلیتی باید به گونه‌ای باشد که هم به نفع تولیدکنندگان و هم به نفع مصرف‌کنندگان باشد.

مدیرعامل فجر انرژی افزود: ما به دنبال ایجاد یک رابطه برد-برد با ذینفعان خود هستیم و معتقدیم که با همکاری و تعامل می‌توان به توسعه پایدار صنعت کشور کمک کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.