کد خبر : 606
تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 تیر 1402 - 17:28

نیروی دریایی آمریکا می‌گوید؛

جلوگیری از توقیف نفتکش‌های ایرانی در دریای عمان

جلوگیری از توقیف نفتکش‌های ایرانی در دریای عمان
نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که برای جلوگیری از توقیف دو نفتکش تجاری ایران در خلیج عمان در روز چهارشنبه دخالت کرده است .

به گزارش انرژی پرس به نقل از رویترز، نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک کشتی نیروی دریایی ایران به نفتکش TRF Moss با پرچم جزایر مارشال در آب‌های بین‌المللی در خلیج عمان نزدیک شده است.

در این بیانیه آمده است : کشتی ایرانی با ورود ناوشکن موشکی هدایت شونده یو اس اس مک‌فول آمریکا به ایستگاه ، از صحنه خارج شد.

نیروی دریایی گفت که حدود سه ساعت بعد موقعی که کشتی در فاصله بیشتر از ۲۰ مایلی (۳۲ کیلومتری) از سواحل مسقط ، عمان و در حال عبور از آب های بین المللی بود ، از نفتکش ریچموند وویجر با پرچم باهاما تماس گرفت .

در بیانیه نیروی دریایی ارتش آمده است : یک کشتی دیگر نیروی دریایی ایران در فاصله یک مایلی ریچموند وویجر بسته شده بود ، در حالی که از نفتکش تجاری برای توقف استقبال می کرد .
شرکت بزرگ نفتی ایالات متحده شورون (CVX.N) تأیید کرد که کشتی ریچموند وویجر را مدیریت می‌کنه ، خدمه آن سالم هستند و کشتی به طور عادی کار می‌کند .
مدیر TRF Moss در پایگاه داده عمومی Equasis به عنوان Navig8 Chemicals Asia مستقر در سنگاپور ذکر شده است ، اما Navig8 به رویترز گفت که با نفتکش ارتباطی ندارد .
معاون دریاسالار برد کوپر ، فرمانده فرماندهی مرکزی نیروی دریایی ایالات متحده ، به تلاش استثنایی خدمه مک فول برای واکنش فوری و جلوگیری از تشنج دیگر اشاره کرد .
بر اساس داده‌های شرکت تحلیلی ورتکسا ، حدود یک پنجم عرضه نفت خام و فرآورده‌ های نفتی جهان از طریق تنگه هرمز می‌گذرد .
داده‌های ردیابی کشتی Refinitiv نشان می‌دهد که ریچموند وویجر پیشتر از حادثه روز چهارشنبه در خلیج عمان در راس تنوره در شرق عربستان سعودی پهلو گرفته بود .
ردیابی کشتی Refinitiv نشان داد که کشتی ریچموند وویجر الان خلیج را ترک می کرد و سنگاپور به عنوان مقصد آن ثبت شده بود .
منابع به رویترز گفتن که در یک نقطه تنش دیگر ، ایالات متحده در ماه آوریل یک محموله نفت ایران را در یک نفتکش توقیف کرد و در یک عملیات اجرایی تحریم ها قرار گرفت .
طبق ردیابی کشتی Refinitiv، این کشتی ، سوئز راجان با پرچم جزایر مارشال ، در خارج از پایانه گالوستون خلیج مکزیک ایالات متحده لنگر انداخته و منتظر تخلیه محموله خود است .
بیشتر بخوانید:  توقف ابر نفتکش ایرانی در آب های اندونزی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.