کد خبر : 1006
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تیر 1402 - 18:00

افزایش ۷۳ درصدی ترانزیت کالای نفتی در بندر خلیج فارس

افزایش ۷۳ درصدی ترانزیت کالای نفتی در بندر خلیج فارس
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از بارگیری بیش از ۲ میلیون تُن انواع کالا از حوزه نظارتی بندر نفتی خلیج فارس در سه ماهه امسال خبر داد.

به گزارش انرژی پرس، حسین عباس نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان روز سه شنبه در جمع اهالی رسانه خاطر نشان کرد: در سه ماهه ابتدای سال جاری ۲ میلیون و ۷۱۴ هزار و ۹۲۶ تُن کالای نفتی و غیرنفتی در حوزه نظارت بندر نفتی خلیج فارس تخلیه و بارگیری شده است

وی با بیان اینکه میزان ترانزیت کالای نفتی ۷۳ درصد در سال جاری افزایش یافته، اضافه کرد: این افزایش شامل ۲ میلیون و ۵۱۰ هزار و ۲۹ تن فرآورده‌های نفتی و ۲۰۴ هزار و ۸۹۷ تن مربوط به مواد معدنی صادراتی می باشد.

عباس نژاد ادامه داد:  ۶۸۴ هزار و ۳۸۷ تن فرآورده نفتی با رویه کاپوتاژ (حمل و نقل ساحلی) و ۵۲ هزار و ۱۸۳ تن نیز به صورت ترانزیت جابجا شده است.

بیشتر بخوانید:  نفت ۶۵ یورویی در بودجه ۱۴۰۳

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه حجم واردات فرآورده‌های نفتی به دلیل افزایش توان تولید داخلی در طی این مدت صفر بوده است، افزود:  در طی مدت زمان یاد شده ۲۲۰ فروند شناور در اسکله‌های تحت نظارت بندرخلیج فارس پهلو گرفته که از این تعداد، ۱۶۳ فروند کشتی‌های حامل فرآورده نفتی و ۵۷ فروند نیز مربوط به شناورهای مواد معدنی است.

در بندر نفتی خلیج‌فارس در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با ۱۰پست اسکله نفتی و ۲ پست اسکله مواد معدنی، انواع فرآورده‌های نفتی شامل بنزین، نفت گاز، نفت کوره، قیر، نفت سفید، فورفورال و انواع روغن جا به جا می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.