کد خبر : 633
تاریخ انتشار : جمعه 16 تیر 1402 - 12:39

عبدالرحیم قنبریان، مدیرعامل جم به «انرژی پرس» گفت:

۱۸ شکایت از شرکت «جندی شاپور» به ارزش ۵۰۰ میلیون یورو ثبت شده است

۱۸ شکایت از شرکت «جندی شاپور» به ارزش ۵۰۰ میلیون یورو ثبت شده است
قنبریان گفت: با تغییر در تیم مدیریتی پادجم، ما نیز از ظرفیت قرارداد استفاده کرده‌ایم و ۱۸ شکایت علیه جندی شاپور به ارزش حدود ۵۰۰ میلین یورو ثبت و طرح کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار انرژی پرس، مدیرعامل پتروشیمی جم در گفت‌وگو با «انرژی پرس» با اشاره به اینکه انتخاب شرکت «جندی شاپور» به عنوان پیمانکار سوءمدیریت مدیران وقت بوده است، گفت: برآورد اولیه پروژه پادجم که توسط شرکت جم انجام شده بیش از ۳۲۰ میلیون دلار بوده است اما شرکت «جندی شاپور» با کمتر از ۲۰۰ میلیون دلار برنده مناقصه می‌شود و این خلاف قوانین است چراکه نباید پروژه را به پیمانکاری که عدد بسیار پایین‌تر از برآورد خود شرکت ارائه داده، تحویل دهند.

عبدالرحیم قنبریان افزود: هنگامی‌که شرکت با عدد پایین یک پروژه را برنده می‌شود پس از آن از ظرفیت قرارداد برای جبران آن استفاده کرده و شروع به ادعا و طلب کردن به اصطلاح «کلیم» می‌کند. پیمانکار پادجم نیز از همین روش استفاده کرده و پس از آغاز پروژه شاهد «کلیم» کردن شرکت جندی شاپور بودیم.

قنبریان سوءمدیریت را مهم‌ترین چالش پروژه پادجم دانست و بیان کرد: متاسفانه در این سال‌ها به جای تکمیل و راه‎‌اندازی پروژه پادجم که یکی از بهترین پروژه‌های زنجیره ارزش شرکت پتروشیمی جم است، شاهد سوءمدیریت در این پروژه بودیم. طبق قرارداد شرکت جندی شاپور باید پروژه را ۳۶ ماهه تحویل می‌داد اما پس از گذشت ۱۰ سال که از تحویل پروژه به این پیمانکار گذشته است، نتوانسته پروژه را تکمیل کند.

بیشتر بخوانید:  سیاوش درفشی، مدیرعامل شرکت توسعه پلیمر کنگان شد

او ادامه داد: مدیرانی که در گذشته شرکت پادجم را مدیریت می‌کردند در برابر کلیم‌های بیشمار جندی شاپور دفاع خوبی انجام نداده‌اند و حقوق بیت‌المال را تضیع کرده‌اند. خوشبختانه با تغییر در تیم مدیریتی پادجم، ما نیز از ظرفیت قرارداد استفاده کرده‌ایم و ۱۸ شکایت علیه جندی شاپور به ارزش حدود ۵۰۰ میلین یورو ثبت و طرح کرده‌ایم. همچنین پیمانکار را مجبور کرده‌ایم که مواردی که در تعهدش است را اجرا کند. مواردی همانند خرید تجهیزاتی که هزینه آنها توسط پادجم پرداخت شده است. امیداریم هرچه سریع‌تر با تدبیر تیم جدید مدیریتی تا آخر سال حداقل یک خط پادجم را راه‌اندازی کنیم.

قنبریان در پایان با اشاره به ۳۰ میلیون یورو پول پادجم که به صورت علی الحساب نزد جندی شاپور مانده است، گفت: این ۳۰ میلیون یورو باید تعیین تکلیف شود. این مبلغ برای تکمیل و تامین تجهیزات در اختیار پیمانکار قرار گرفته است. پروژه از سال ۹۳ تحویل پیمانکار شده و در طی این سال‌ها ۳۰ میلیون یورو پول پادجم نزد شرکت جندی‍شاپور مانده است.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.