کد خبر : 6748
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 آذر 1402 - 14:36

گلدمن ساکس پیش‌بینی قیمت نفت خود را کاهش داد

گلدمن ساکس پیش‌بینی قیمت نفت خود را کاهش داد
گلدمن ساکس انتظار خود از قیمت نفت برنت را در سال 2024 به میزان 10 دلار در هر بشکه کاهش داد و به بین 70 تا 90 دلار رساند و گفت که تولید قوی از سمت ایالات متحده هرگونه افزایش قیمت نفت را تعدیل می کند.

به گزارش انرژی پرس، تحلیلگران این شرکت در یادداشتی گفتند: «ما هنوز به دنبال قیمت‌های محدود و فقط نوسانات متوسط قیمت در سال ۲۰۲۴ هستیم. ظرفیت اضافی برای مقابله با شوک‌های سخت‌تر باید حرکت صعودی قیمت را محدود کند».

این بانک سرمایه گذاری اکنون انتظار دارد نفت برنت در ژوئن ۲۰۲۴ به اوج ۸۵ دلار در هر بشکه بهبود یابد و در سال ۲۰۲۴/۲۰۲۵ به طور میانگین به ۸۱ دلار / ۸۰ دلار در مقایسه با ۹۲ دلار قبلی برسد.

برنت تا ساعات اولیه روز دوشنبه حدود ۷۷ دلار معامله شد که ۲۰ درصد نسبت به بالاترین قیمت چند ماهه در سپتامبر کاهش داشت. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا حدود ۷۲ دلار در هر بشکه بود.

تحلیلگران گفتند که انتظار دارند تولید نفت خام آمریکا با کاهش ۴۸ بشکه ای در سه ماهه چهارم سال آینده به ۱۱.۴ میلیون بشکه در روز برسد و پیش بینی رشد عرضه مایعات آمریکا در سال ۲۰۲۴ را از ۰.۵ میلیون بشکه در روز به ۰.۹ میلیون بشکه در روز افزایش داد.

بیشتر بخوانید:  افت جزئی قیمت جهانی نفت

با این حال، این بانک خاطرنشان کرد، تصمیم اوپک برای مهار عرضه، بهبود در چین، ذخیره مجدد انبار در ایالات متحده و ریسک رکود متوسط باید ریسک کاهش قیمت نفت را محدود کند.

تحلیلگران گلدمن گفتند: «ما انتظار داریم کاهش کامل اوپک پلاس اعلام شده در آوریل ۲۰۲۳ (۱.۷ میلیون بشکه در روز) تا سال ۲۰۲۵ و ۲.۲ میلیون بشکه در روز دیگر تمدید شود.»

آنها افزودند: «ما محدوده مبادله قیمت نفت اوپک را حداقل ۷۰ و حداکثر ۸۰ تا ۹۰ دلار پیش‌بینی می‌کنیم.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.