کد خبر : 10454
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 اسفند 1402 - 13:32

گلدمن ساکس: نفت ۸۷ دلاری در راه است

گلدمن ساکس: نفت ۸۷ دلاری در راه است
بانک گلدمن ساکس در یادداشتی به تاریخ یکشنبه اعلام کرد که گلدمن ساکس پیش‌بینی اوج قیمت نفت برنت در تابستان 2024 را با 2 دلار در هر بشکه به 87 دلار افزایش داد، زیرا اختلالات در دریای سرخ به کاهش نسبتاً بزرگ‌تر از حد انتظار در سهام تجاری OECD کمک می‌کند.

به گزارش انرژس پرس، ذخایر تجاری OECD در خشکی تا حدودی سریعتر از آنچه انتظار می رفت کاهش یافته است زیرا تغییر مسیر جریان ها از دریای سرخ باعث افزایش ذخایر آب شده است.

علیرغم تشدید تنش دریای سرخ، گلدمن انتظار دارد که برنت در محدوده ۷۰ تا ۹۰ دلار باقی بماند و خاطرنشان کرد که نوسانات کاهش قیمت علیرغم ادامه جنگ‌های خاورمیانه و اوکراین، منعکس کننده یک ریسک ژئوپلیتیکی متوسط است.

گلدمن گفت: افزایش ظرفیت مازاد به اوپک پلاس اجازه می دهد تا اختلالات را در بیشتر سناریوها جبران کند، در حالی که رشد قوی عرضه غیراوپک احتمالاً همگام با رشد تقاضای جهانی است.

این بانک همچنان به پیش‌بینی رشد تقاضای نفت به میزان ۱.۵ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۴ ادامه می‌دهد، با کاهش تقاضای چین که با ارتقا در هند و ایالات متحده متعادل می‌شود.

گلدمن همچنین انتظار دارد که سیاست گذاران اوپک پلاس در اوایل ماه مارس تمدید کاهش تولید را اعلام کنند تا بازار را در کسری متوسط نگه دارد که ۰.۵ میلیون بشکه در روز در سه ماهه اول و ۰.۴ میلیون بشکه در روز در سه ماهه دوم پیش بینی می کند.

بیشتر بخوانید:  افزایش تولید و صادرات نفت ایران به گفته سناتورهای آمریکایی

این بانک همچنان انتظار دارد که کاهش کامل اوپک پلاس تا سه ماهه دوم سال جاری تمدید شود و به دنبال آن یک بسته تدریجی و جزئی از آخرین بسته از سه ماهه سوم حذف شود.

گلدمن پیش‌بینی می‌کند قیمت نفت برنت در سال ۲۰۲۵ به ۸۰ دلار برسد، در حالی که کاهش مستمر به زیر ۷۰ دلار احتمالاً نیازمند تقاضای بسیار ضعیف‌تر و تغییر در استراتژی عربستان است که بر اساس انگیزه‌های اقتصادی عربستان بعید به نظر می‌رسد.

بهای معاملات آتی نفت برنت تا ساعت ۰۴۱۷ به وقت گرینویچ با ۳۵ سنت کاهش به ۸۱.۲۷ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۳۳ سنت کاهش به ۷۶.۱۳ دلار در هر بشکه رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.