کد خبر : 4721
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آبان 1402 - 11:37

کره‌جنوبی در گاز عربستان سرمایه‌گذاری می‌کند / قرارداد پالایشگاه گاز طبیعی میان هیوندای و آرامکو

کره‌جنوبی در گاز عربستان سرمایه‌گذاری می‌کند / قرارداد پالایشگاه گاز طبیعی میان هیوندای و آرامکو
دفتر ریاست جمهوری سئول روز سه‌شنبه اعلام کرد شرکت‌های مهندسی و ساخت و ساز هیوندای کره جنوبی و هیوندای مهندسی قراردادی به ارزش 2.4 میلیارد دلار با غول نفتی عربستان سعودی آرامکو برای ساخت پالایشگاه گاز طبیعی امضا کرده‌اند.

به گزارش انرژی پرس، این قرارداد روز دوشنبه در ریاض در مراسمی به مناسبت ۵۰ سال همکاری در زمینه ساخت و ساز بین دو کشور با حضور یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی به عنوان بخشی از سفر خود به عربستان، امضا شد.

الجافوره بزرگترین میدان گازی غیرمتعارف عربستان سعودی است که ذخایر آن ۲۰۰ تریلیون فوت مکعب (۵.۷ تریلیون متر مکعب) گاز خام تخمین زده می‌شود. آرامکو گفته است که تولید روزانه ممکن است تا سال ۲۰۳۰ به حدود ۲ میلیارد فوت مکعب برسد.

یون و محمد بن سلمان ولیعهد سعودی پس از گفتگو در بیانیه ای مشترک از این توافق استقبال کردند و متعهد شدند که در ساخت و ساز و زیرساخت‌ها از جمله در مورد طرح‌های اصلاحی ابرشهر NEOM عربستان سعودی و چشم‌انداز ۲۰۳۰ همکاری بیشتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید:  شرکت اکوئینور از معامله با آذربایجان ۴۰۰ میلیون دلار ضرر کرد

در بیانیه مشترک همچنین خواستار تلاش بیشتر برای جلوگیری از تشدید و گسترش درگیری بین اسرائیل و حماس شد و از هر دو طرف خواست تا هدف قرار دادن غیرنظامیان را متوقف کنند و اجازه ارسال سریع و بدون مانع کمک‌های بشردوستانه را بدهند.

شرکت دولتی نفت ملی کره نیز در جریان سفر یون، قرارداد ذخیره سازی با آرامکو منعقد کرد که به شرکت سعودی اجازه می دهد ۵.۳ میلیون بشکه نفت را در تاسیسات ذخایر کره جنوبی در بندر اولسان به مدت پنج سال ذخیره کند.

هیئت یون پس از اقامت چهار روزه در ریاض، روز دوشنبه عازم دوحه شد و در یک نمایشگاه بین‌المللی باغبانی شرکت خواهد کرد و پیش از آن نشستی در روز سه شنبه با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، برگزار خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.