کد خبر : 6345
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آذر 1402 - 13:09

کاهش تولید نفت اوپک پلاس ادامه می‌یابد؟

کاهش تولید نفت اوپک پلاس ادامه می‌یابد؟
شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی به بلومبرگ نیوز گفت: کاهش تولید نفت اوپک پلاس در صورت نیاز می‌تواند در سه ماهه اول ادامه یابد.

به گزارش انرژی پرس، هفته گذشته، تولیدکنندگان نفت اوپک پلاس با کاهش داوطلبانه تولید در مجموع ۲.۲ میلیون بشکه در روز برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به رهبری عربستان سعودی موافقت کردند که کاهش داوطلبانه فعلی خود را بیشتر کاهش دهد.

 

شاهزاده عبدالعزیز گفت: “ما می خواستیم مطمئن شویم که یک معامله خوب داریم، معامله ای بزرگتر از آنچه بازار ممکن است پیش بینی کرده باشد.”

 

قیمت نفت پس از این توافق کاهش یافت زیرا اکثر تحلیلگران گفتند که بازار به دلیل طولانی شدن مذاکرات ناامید شده است و نگران آن هستند که این کاهش پس از مارس پایان یابد.

 

شاهزاده عبدالعزیز گفت که اوپک پلاس دستور داده است تا پیش از این نشست، تجزیه و تحلیلی از میزان ذخایر احتمالی داشته باشد و برخی پیش‌بینی‌ها حاکی از افزایش ذخایر تا ۱.۷ میلیون بشکه در روز است.

بیشتر بخوانید:  افزایش ۱۰۰ درصدی تولید نفت در عراق توسط لوک اویل روسیه

 

او گفت که کاهش توافق شده هفته گذشته باید برای جبران افزایش سهام کافی باشد. او همچنین گفت که ترجیح می دهد روسیه تولید را به جای صادرات کاهش دهد.

 

اما وی افزود که او و سایر وزرای اوپک پلاس متوجه شده‌اند که کاهش تولید برای روسیه در ماه زمستان دشوار است و از این رو اوپک پلاس از پنج شرکت ردیابی نفت‌کش‌ها خواسته است تا به صورت ماهانه با روسیه برای نظارت بر محموله‌های این کشور همکاری کنند.

 

وی گفت: «روسیه خود را مسئول خواهد دانست.» وی افزود که متقاعد کردن سایر تولیدکنندگان برای کاهش تولید مشکل خواهد بود اگر ندانند روسیه چقدر میزان تولید خود را کاهش می دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.