کد خبر : 1046
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 تیر 1402 - 13:18

کارکنان صنعت نفت چه میزان حقوق دریافت می‌کنند؟ + عکس

کارکنان صنعت نفت چه میزان حقوق دریافت می‌کنند؟ + عکس
روز گذشته سقف حقوق کارکنان نفت ۵۵ میلیون تومان اعلام شد. در این گزارش به جزئیات دریافتی کارکنان صنعت نفت پرداخته‌ایم.

به گزارش انرژی پرس، روز گذشته معاون وزیر نفت در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، جزئیات حقوق و مزایای دریافتی کارکنان صنعت نفت ایران را اعلام کرد. به گفته مهدی علی‌مددی، سقف حقوق برای کارکنان صنعت نفت در سال جاری، ۵۵ میلیون تومان تعیین شده است.

او درباره جزئیات حقوق کارکنان صنعت نفت گفت: بر این اساس، سقف حقوق کارکنان شاغل مشاغل اصلی – تخصصی در سکوهای نفتی و گازی ۵۰ درصد، کارکنان شاغل در مشاغل اصلی – تخصصی در جزایر و منطقه عسلویه ۴۰ درصد و برای کارکنان شاغل در مشاغل اصلی – تخصصی دیگر مناطق عملیاتی خشکی ۲۵ درصد بالاتر از سقف حقوق قانون بودجه به تأیید شورای حقوق و دستمزد کشور رسید که با تصویب قانونی به‌زودی ابلاغیه آن اعلام می‌شود.

 

اینفوگرافی جزئیات حقوق کارکنان صنعت نفت

 

وی با بیان این‌که برای کارکنان صنعت نفت افزایش حداقل ٣٠ درصد برای مناطق جنوب در هفته نخست فروردین امسال به سازمان اداری و استخدامی کشور ارائه شد، اذعان داشت: «با این حال، در بحث و تبادل‌نظر در نشست‌های پرشمار در سازمان یادشده و ارائه زنجیره ارزش صنعت نفت و قوانین بالادستی و در سه نشست شورای حقوق و دستمزد، سرانجام توجه به ماهیت مشاغل صنعت نفت نیز جزو الزامات شورا اعلام شد.»

مددی در ادامه خاطرنشان کرد: « سازمان اداری و استخدامی کشور معتقد بود پرداخت حقوق بالاتر از سقف حقوق تعیین‌شده باید تنها به مشاغل کلیدی و راهبردی و حتی شاغلان خاص پرداخت شود. اما با وجود توضیحات مبسوط و دفاع مفصل مرتبط با وجود زنجیره ارزش در همه مشاغل صنعت نفت متکی به قوانین مرتبط، سرانجام یک تقسیم‌بندی درباره سقف خالص حقوق کارکنان صنعت نفت تنها در حوزه مناطق گرمسیر و عملیاتی جنوب و با لحاظ ماهیت مشاغل انجام شد.»

بیشتر بخوانید:  اوجی بر استقلال صندوق‌های بازنشستگی نفت تاکید کرد

معاون وزیر نفت در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی در این نشست اظهار کرد: «اساساً سقف حقوق در صنعت نفت از مرداد سال ۱۳۹۵ آغاز شد و امسال در قانون بودجه سقف خالص حقوق برای همه کارکنان دولت به‌صورت ۵۵ میلیون تومان در همه نقاط کشور مصوب و تنها موارد خاص به تأیید شورای حقوق و دستمزد کشور و تصویب هیات وزیران موکول شد.»

علی مددی در پایان توضیح داد: « در حوزه نیروهای ارکان ثالث هر ساله با مشکلات تازه روبه‌رو هستیم. بر اساس قوانین جدید از این پس برای جذب نیروهای پیمانکاری در صنعت نیز باید با تأیید سازمان اداری و استخدامی و سازمان‌های دیگر همچون سازمان برنامه و بودجه انجام شود. ما به‌دنبال سامان‌دهی نیروهای ارکان ثالث هستیم و تاکنون پیشنهادهای مطلوبی در این زمینه به مجلس و دولت ارائه شده تا نظام جبران خدمات، درمان و رفاهیات آنها سازمان‌دهی شود.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 11 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۹
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مهرشاد چهارشنبه , ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳

سلام
مزایا و حقوق کارکنان نفت بسیار کم و خنده دار است و امروزه با توجه به نرخ تورم و خدمات و کالاهای مصرفی ناچیز است. اجاره بهای یک خانه ۸۰ متری از حقوق مهندس نفت با ۱۰ سال سابقه کار بیشتر است. نسبت به نرخ جهانی کارکنان صنعت نفت ایران تقریبا مجانی کار میکنند. کمتر از ۱۰۰۰ دلار در ماه

علی سه شنبه , ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱

۱۰۰۰ دلار در ماه که مبلغ خوبیه برادر … شما اگر مبالغ حقوق سایر دستگاهها روببیند معادل یک سوم این مبلغ هم نیست

مهران چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۸

سلام من خودم کارمند شرکت نفت دهلران ام و دارم با هشت سال سابقه کار بالا میگیرم و تازه نفت کارت هم داریم و تارا کارت کوروش هم هستش
دم شرکت نفت گرم حقوق عالی نزدیک ۴۵شده الان دیگه خودمونیم ناشکری نکنید
تازه یه وام ۳۰۰هم دادن
خونه هم خریدم یه وام ۲۰۰دادن که گفتن ۱۵سال دیگه پس بدین

سالار چهارشنبه , ۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴

داداش ناراحتی بیا جاتو با من عوض کن ،، من کارمند رسمی منابع طبیعی با ۱۵ سال سابقه و رییس اداره هستم ماهی ۲۸۰ دلار میگیرم یعنی چهارده میلیون تومان ،،،مستاجرم هستم …

علی پنجشنبه , ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۹:۲۱

رسمی شرکت نفت و پتروشیمی بین ۵۰تا بالای ۱۰۰ملیون حقوق می گیره حدود ۱۰برابر رسمی یک کارمند کتابخانه ،البته خدا را شکر که نفت و زیرمجموعه آن در رفاه کامل هستند ولی با این حقوق برای بخش فرهنگی جامعه قطعا آینده ایران از لحاظ فرهنگی و انسانیت تیره وتار هست و هیچ امیدی به آن قطعا نیست.

زهرا جمعه , ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱:۴۸

حقوق شرکت نفت که به نسبت کادر درمان که با جون مریض سرو کار دارند و اگه کسی شکایت کنه کار به دادگاه و دیه و …میرسه ،خیلی بهتره ما که شیفت در گردش هستیم و مسئولیت کاریمون خیلی بالاست همیشه حقوقمون از همه ارگان ها کمتره ، پس ما چی بگیم که صدامون هم به هیچ جا نمیرسه

رحمان چهارشنبه , ۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱:۵۱

برادر من رسمی شرکت نفته با ده سال سابقه الان سه تا خونه داره و ماشین خارجی و … هیچ شغل یا کار دیگه ای هم نداره. مطمئنم با همه حقوق و‌مزایا بالای ۸۰ میلیون تومان دریافتی دارن

محسن سه شنبه , ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰:۰۰

سلام
بنده رئیس یک اداره از سازمان هواشناسی هستم. بنده نزدیک شانزده میلیون حقوق و مزایا دارم. نه بیمارستان و بن کارت و بیمه تکمیلی رایگان و رستوران و … هیچ نداریم. ظاهراً نفت ملی شده اما انگار تو این کشور به کار و شغل ما مثل یک بچه اضافی نگاه میشه. با این درآمد و با اجاره خونه توی یه کلان شهر چطوری میشه زندگی کرد آقای دولت محترم. امان از بی عدالتی در سیستم عدالت محور.

باقری یکشنبه , ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۳

ما یک ریال هم درامد نداریم مستاجر هم هستیم میشود قدری از این حقوق ها به ما هم بدهید؟؟؟؟