کد خبر : 1125
تاریخ انتشار : جمعه 23 تیر 1402 - 22:51

پیشرفت ۴۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی در مناطق کم برخوردار

پیشرفت ۴۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی در مناطق کم برخوردار
بر اساس تازه‌ترین گزارش مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو، عملیات آبرسانی به روستا‌های فاقد آب شرب بهداشتی و پایدار در سطح ملی ۴۰ درصد پیشرفت داشته است.

به گزارش انرژی پرس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، پروژه‌ ۴ ساله تأمین آب پایدار برای مناطق محروم در ۳۱ استان که از ابتدای سال ۱۴۰۱ وارد فاز عملیاتی شد، در کمتر از ۱۵ ماه ۴۰ درصد پیشرفت داشته است.
اگرچه هدف‌گذاری ابتدایی این پروژه آبرسانی به ۱۰ هزار روستای دارای تنش آبی بود، اما در نهایت تعداد روستا‌های مورد هدف این پروژه به ۱۶ هزار روستا افزایش یافت که در این بین استان سیستان و بلوچستان با ۱۷۵۱ روستا بیشترین تعداد روستا‌های هدف را به خود اختصاص داده است.

بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهد در حال حاضر آبرسانی به چیزی حدود ۳ هزار روستا از ۱۰ هزار روستای فاز اول نهایی شده و عملیات آبرسانی به دیگر روستا‌ها نیز با سرعت و قدرت در حال اجرا است.

طبق اعلام مرکز جهاد آب رسانی وزارت نیرو، عملیات آبرسانی به روستا‌های هدف در دو استان زنجان و البرز بیش از ۹۴ درصد پیشرفت داشته و پیش‌بینی می‌شود ظرف ماه‌های آینده تمامی پروژه‌های آبرسانی به روستا‌های این دو استان تکمیل شود. در سایر روستاهای هدف مانند روستاهای استان کهکیلویه و بویراحمد، قزوین، قم، فارس، ایلام و … بین ۵۰ تا ۶۰ درصد از پروژه با پیشرفت مواجه شده است.

بیشتر بخوانید:  انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به مرکز کشور با 3700 کیلومتر لوله‌گذاری

به طور کلی و در فاز اول اجرای این طرح باید ۵۴۰۶ لیتر بر ثانیه آب برای روستا‌های هدف تأمین شود که درحال حاضر عملیات تأمین ۱۱۸۷ لیتر بر ثانیه آب به پایان رسیده است.

همچنین از ۱۰هزار و ۸۳۹ کیلومتر خط انتقال و ۱۰ هزار و ۹۸ کیلومتر شبکه توزیعی که باید برای تکمیل فاز اول این طرح اجرا شود، تا کنون اجرای ۳۰۰۱ کیلومتر خط انتقال و ۲۶۲۴ کیلومتر شبکه توزیع نهایی شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.