کد خبر : 2058
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 مرداد 1402 - 15:51

پیشتازی ایران در پوشش برق رسانی روستایی

پیشتازی ایران در پوشش برق رسانی روستایی
مدیرعامل شرکت توانیر پوشش برق رسانی در سطح شهری را ۱۰۰ درصد و پوشش برق رسانی به مناطق روستایی را ۸۵ درصد برشمرد و گفت: فاصله ایران با آمار جهانی 115 درصد است.

به گزارش انرژی پرس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، آرش کردی مدیرعامل شرکت توانیر در خصوص پوشش برق رسانی روستایی اظهار کرد:  حال حاضر ۹۹.۸ درصد شبکه برق روستایی ایران تحت پوشش شبکه سراسری برق قرار دارد که با توجه به این که این آمار در سطح جهان ۸۵ درصد است، یک فاصله ۱۵ درصدی معنادار را در مقایسه بین ایران و جهان در این عرصه شاهدیم.
کردی افزود: ایران در زمینه پوشش برق مشترکان مختلف همپای دنیا حرکت می‌کند و در متوسط جهانی، پوشش سطح شهری ۱۰۰ درصد و پوشش روستایی ۸۵ درصد است.
وی ادامه داد: در بخش شهری پوشش ۱۰۰ درصد و در بخش روستایی نیز، پوشش برق ۹۹.۸ درصد است و آن ۰.۲ درصد هم عشایر کوچ رو و افراد غیرساکن یا با سکونت بسیار کوتاه مدت هستند که اگر سکونت آنها مطابق با ضوابط ما باشد ما به آن گروه هم برق رسانی انجام می گیرد.
مدیرعامل شرکت توانیر خاطرنشان کرد: صنعت برق ۱۰۰ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش دارد که در نوع خود کم‌نظیر است. به ویژه اینکه در بخش روستایی با دنیا، فاصله معنا‌دار ۱۵ درصدی داریم، بنابراین ما شاخص بسیار خوبی در حد کشورهای بسیار پیشرفته را در پوشش برق در ایران شاهد هستیم.
وی افزود: این آمار نشان دهنده دو نکته مهم است اول اینکه سطح گستره خدمات ما متوجه آحاد جامعه است و نکته دیکر اینکه کیفیت استفاده از برق تغییر کرده و هم کشور صنعتی‌تر شده و سبک زندگی مردم در کشور برقی‌تر شده است.
مدیرعامل شرکت توانیر در پایان گفت: رشد انرژی تولیدی ۲۰ برابر شد، رشد پیک بار ۲۱ برابر و ظرفیت نیروگاهی و ترانسفورماتورها بیش از ۱۳ برابر شده است.

بیشتر بخوانید:  کاهش 133درصدی بار مصرف برق در اهواز

تامین برق صنایع با برنامه از قبل تعیین شده است

آرش کردی با بیان اینکه برق صنایع با برنامه از قبل تعیین شده تامین می شود، افزود: صادرات محصولات فولادی در ۴ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال با رشد ۳۷ درصدی رو به رو شده است که نشان می‌دهد تامین برق صنایع مطابق برنامه و با قوت صورت گرفته است.
وی اضافه کرد، با توجه به هوای گرمی که در کشور حاکم است، اوج مصرف امروز به بیش از ۷۲ هزار مگاوات خواهد رسید.
به گفته وی، رشد مصرف برق امسال بیش از ۴ هزار مگاوات بود که این عدد معادل ۶ برابر مصرف استان سمنان است و گویا به تعداد استان‌های کشور در زمینه مصرف برق ۶ استان به اندازه سمنان اضافه شده است.
مدیرعامل شرکت توانیر در پایان خطاب به مردم گفت: امیدواریم مشترکان مصرف خود را مدیریت کرده و در طرح پاداش صرفه‌جویی برق مشارکت کنند تا بتوانیم برق پایدار را مطابق با برنامه های تدوین شده برای همه تامین کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.