کد خبر : 11325
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 اسفند 1402 - 11:25

پروژه های ۹ میلیارد دلاری تولید گاز تا ۲۰۵۰

پروژه های ۹ میلیارد دلاری تولید گاز تا ۲۰۵۰
دبیر کل سازمان اوپک پیش بینی کرد مصرف انرژی طی سه دهه آینده به میزان 20 درصد رشد ثابتی داشته باشد و این میزان رشد تا سال 2050 از 1.7 میلیارد نفر دیگر پشتیبانی خواهد کرد که بیشتر آنها در کشورهای در حال توسعه هستند.

به گزارش انرژی پرس، هیثم الغیص دبیر کل سازمان اوپک پیش بینی کرد عمده تولید گاز طبیعی تا سال ۲۰۵۰ از پروژه های جدید و منابع توسعه نیافته تامین شود در حالی که ارزش آنها بالغ بر ۹ هزار میلیارد دلار تخمین زده شده است.

به گزارش الشرق الاوسط، الغیص طی سخنانی در ارائه گزارش چشم انداز جهانی گاز ۲۰۵۰ مجمع کشورهای صادرکننده گاز، تصریح کرد: توسعه پایدار و تغییرات آب و هوایی دو روی یک سکه هستند دستیابی به تعادل بین دوره  گذار به سیستم های انرژی کم انتشار گاز برای کاستن از میزان تغییرات آب و هوایی، تقویت توسعه اجتماعی و اقتصادی و پرداختن به فقر، یک چالش چند وجهی و پر از مبادلات و معادلات پیچیده است.

وی تاکید کرد: این گزارش در نیمه راه برنامه ۲۰۳۰  سازمان ملل متحد برای توسعه پایدار قرار دارد و به طور کلی نخستین ارزیابی جهانی به موجب توافقنامه آب و هوایی پاریس است.

هیثم الغیص در گزارش خود پیش بینی کرد مصرف انرژی طی سه دهه آینده به میزان ۲۰ درصد رشد ثابتی داشته باشد و این میزان رشد تا سال ۲۰۵۰ از ۱.۷ میلیارد نفر دیگر پشتیبانی خواهد کرد که بیشتر آنها در کشورهای در حال توسعه هستند.

بیشتر بخوانید:  هلند بزرگترین میدان گازی اروپا را تعطیل می‌کند

در این گزارش با اشاره دو برابر شدن تجارت LNG و جهانی تر شدن  بازارهای گاز طبیعی و رشد انرژی تجدید پذیر  تصریح شده است ، گاز طبیعی با افزایش ۳۴ درصدی تقاضا  و افزایش سهم آن در ترکیب انرژی جهانی از ۲۳ درصد به ۲۶ درصد در جایگاه دوم قرار دارد.

گفتنی است  بیانیه الجزایر که دو هفته پیش در هفتمین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز به اتفاق آرا تصویب شد، نقش اساسی گاز طبیعی  در دستیابی به اهداف توسعه پایدار، برآوردن نیازهای روزافزون جهانی انرژی و تضمین دسترسی فراگیر به  انرژی پایدار و مقرون به صرفه برای همه با قیمت های معقول به رسمیت شناخت.

منبع: میدل ایست نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.