کد خبر : 6234
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 آذر 1402 - 12:18

کاهش تولید پتروشیمی‌های بورسی در مهر ماه

پتروشیمی های پارس و تندگویان در صدر لیست افزایش تولید

پتروشیمی های پارس و تندگویان در صدر لیست افزایش تولید
تولید پتروشیمی ها در مهر ماه کاهش یافته اما درآمد آنها به‌دلیل افزایش نرخ‌های فروش محصولات شیمیایی در کنار رشد مقدار فروش، افزایش یافته است.

به گزارش انرژی پرس،  وضعیت تولید پتروشیمی‌ها در مهر ماه مطلوب نبود. چرا که از ۲۳ پتروشیمی بررسی شده، تنها چهار پتروشیمی جهش بیش از ۱۰ درصدی تولید را در مهرماه امسال نسبت به مهر سال گذشته تجربه کردند. همچنین مقدار تولید ۱۲ پتروشیمی در مهرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است. به علاوه تنها دو پتروشیمی پارس، تندگویان تناژ تولید خود را نسبت به شهریور ماه افزایش دادند.

در این میان اما پتروشیمی پارس با افزایش ۱۳۵ درصدی که در مقدار تولید خود اعمال کرد، بهترین عملکرد را از لحاظ بیشترین افزایش مقدار تولید نسبت به مهر سال گذشته داشته است. به طوری که مقدار تولید پارس در این ماه از ۱۵۵ هزار و ۶۷۷ تن در مهر ۱۴۰۱ به ۳۶۶ هزار و ۵۱ تن رسیده است.

بیشتر بخوانید:  بالا رفتن قیمت نفت، ضربه ای جدید به اقتصاد دنیا

جایگاه دوم بیشترین افزایش مقدار تولید ماهانه نسبت به مهر ۱۴۰۱ نیز به پتروشیمی تندگویان می‌رسد. به طوری که شگویا در مهرماه امسال موفق شد مقدار تولید خود را از ۸۵ هزار و ۹۲۴ تن در مهر سال گذشته با افزایش ۲۲.۹ درصدی به ۱۰۵ هزار و ۶۲۳ تن برساند.

همچنین پتروشیمی قائد بصیر در اولین ماه از پاییز ۱۴۰۲ توانست رشد ۱۲.۳ درصدی در مقدار تولید خود به ارمغان بیاورد و تناژ تولید خود را از دو هزار و ۹۷۳ تن در مهر ۱۴۰۱ به سه هزار و ۳۴۰ تن در مهرماه سال جاری برساند.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.