کد خبر : 21746
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 مهر 1403 - 13:33

عقب‌نشینی بورس برای سومین روز متوالی؛

پتروشیمی‌های نوری و تاپیکو قعرنشین بازدهی گروه خود شدند

پتروشیمی‌های نوری و تاپیکو قعرنشین بازدهی گروه خود شدند
با تداوم افت قیمت اکثر نمادهای پتروشیمی و پالایشی بورس، شاخص کل و هم‌وزن برای سومین روز متوالی در مدار نزولی حرکت کردند.

به گزارش اختصاصی انرژی‌پرس، بازار سهام که از ابتدای هفته جاری و با افزایش تنش‌ها در منطقه خاورمیانه، وارد روندی نزولی شده است، برای سومین روز متوالی شاهد فشار فروش سنگین سهامداران بود تا شاخص‌های اصلی بورس به عقب‌نشینی خود ادامه دهند. وضعیت نمادهای پتروپالایشی نیز تغییر چندانی را تجربه نکرد تا عمده نمادهای حاضر در این دو گروه، بار دیگر سهامداران خود را ناامید کنند.

شاخص کل بورس در بازار امروز عقب‌گردی ۶ هزار و ۳۷۶ واحدی، معادل ۰.۳ واحد درصد را ثبت کرد و در سطح دو میلیون و ۱۳۱ هزار واحدی به استقبال روز آینده رفت. شاخص کل هم‌وزن نیز با کاهش ارتفاع ۰.۱۲ درصدی مواجه شد.

همچنین با جابجایی ۵.۶ میلیارد برگه سهم و حق تقدم در معاملات امروز، ارزش معاملات خرد بار دیگر کاهشی شد و رقم دو هزار و ۷۶ میلیارد تومان را به ثبت رساند. خروج پول شدید حقیقی‌ها از بازار سهام نیز ادامه پیدا کرد و در پایان معاملات به رقم ۶۶۲ میلیارد تومانی رسید.

پیشتازی پتروشیمی تخت جمشید در بین هم‌گروهی‌ها

نمادهای پتروشیمی در بازار امروز نیز عقب‌نشینی کردند و تعداد نمادهای صعودی این گروه باز هم کمتر از نزولی‌ها بود. در معاملات امروز پتروشیمی‌ها، هشت نماد بازدهی مثبت داشتند، ۱۶ نماد شاهد کاهش قیمت بودند و سهام ۶ نیز روی صفر تابلو معامله شدند.

تابلوی معاملات نشان می‌دهد نماد صنایع پتروشیمی تخت جمشید در بازار امروز پیشتاز گروه خود بوده است. طوری که شیراز رشدی ۰.۷۳ درصدی را در معاملات روز جاری رقم زد. دو نماد پتروشیمی قائدبصیر (شبصیر) با ۰.۶۶ درصد و پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۰.۶ درصد نیز در رده‌های بعدی بیشترین رشد قیمت قرار گرفتند.

در طرف دیگر بازار نیز بیشترین کاهش قیمت مربوط به نمادهای پتروشیمی نوری (نوری) با ۰.۹۴ درصد، سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۰.۹۴ درصد و پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) با ۰.۶۶ درصد افت بود.

بیشتر بخوانید:  بی‌نیازی از واردات ماشین‌آلات صنعتی توسط بارز

گفتنی است که در بازار امروز، سهامداران حقیقی نزدیک به ۱۵ میلیارد تومان پول از سهام شرکت پتروشیمی بوعلی سینا خارج کردند و بوعلی شاهد بیشترین خروج پول در میان هم‌گروهی‌های خود بود. در طرف دیگر پتروشیمی پردیس با جذب ۲.۵ میلیارد تومان پول حقیقی، از این لحاظ پیشتاز بود.

خروج پول حقیقی ۴۰ میلیارد تومانی از نماد پالایش نفت اصفهان

امروز نمادهای گروه فرآورده‌های نفتی، همسو با کلیت بازار در سمت سرخ پوش بازار معامله شدند و شاخص این صنعت کاهش ۰.۷۷ درصدی را تجربه کرد. همچنین ارزش معاملات در این گروه به حدود ۱۶۰ میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها، خروج پول ۱۰۳ میلیارد تومانی را از این صنعت رقم زدند.

به علاوه در بازار امروز، تنها دو نماد پالایشی با رشد قیمت همراه شد و هفت نماد متحمل افت شدند. نماد شرکت‌های تجهیز نیروی زنگان (شزنگ) با ۰.۸۲ درصد و نفت پارس (شنفت) با رشد ۰.۱۵ درصدی، تنها نمادهای سبزپوش پالایشی بودند و نمادهای پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با یک درصد و همچنین پالایش نفت اصفهان (شپنا) و پالایش نفت لاوان (شاوان)، هر یک با ۰.۹۸ درصد افت، شاهد بیشترین کاهش قیمت در بین نمادهای این صنعت بودند.

در بازار روز جاری نماد پالایش نفت اصفهان با خروج پول شدید حقیقی‌ها مواجه شد و ۴۰ میلیارد تومان پول حقیقی از این سهام خارج شد. این در حالیست که نماد نفت بهران (شبهرن) با یک میلیارد تومان، شاهد بیشترین ورود پول حقیقی بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.