کد خبر : 8094
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 دی 1402 - 15:51

پالایشگاه نیجریه پس از سال‌ها تولید را آغاز کرد

پالایشگاه نیجریه پس از سال‌ها تولید را آغاز کرد
این شرکت روز شنبه گفت که پالایشگاه نفت Dangote نیجریه پس از سال ها تاخیر در ساخت کارخانه 650000 بشکه در روز، تولید گازوئیل و سوخت هواپیمایی را آغاز کرده است.

به گزارش انرژی پرس، این پالایشگاه، بزرگترین پالایشگاه آفریقا، در شبه جزیره ای در حومه پایتخت تجاری لاگوس با هزینه ۲۰ میلیارد دلاری توسط ثروتمندترین مرد قاره، علیکو دانگوته، ساخته شد.

اگرچه نیجریه بزرگترین تولید کننده انرژی آفریقا است، اما برای بیشتر سوختی که مصرف می کند به واردات متکی است. انتظار می‌رود پالایشگاه Dangote نه تنها آن را خودکفا کند، بلکه به آن اجازه می‌دهد تا سوخت به کشورهای همسایه غرب آفریقا صادر کند و تجارت نفت در حوزه اقیانوس اطلس را متحول کند.

مقامات این شرکت به رویترز گفتند که آزمایش های آزمایشی ممکن است این هفته پس از دریافت ششمین محموله نفت خام پالایشگاه در ۸ ژانویه آغاز شود.

این شرکت در بیانیه ای که در شبکه اجتماعی X منتشر شد، گفت: “این روز بزرگی برای نیجریه است. ما از رسیدن به این نقطه عطف مهم خوشحالیم.”

بیشتر بخوانید:  کاهش ۲.۲ میلیون بشکه نفت، خروجی نشست اوپک پلاس

این کارخانه روز دوشنبه ۱ میلیون بشکه نفت خام نیجریه آگبامی دریافت کرد که کل حجم دریافتی از دسامبر را به ۶ میلیون بشکه رساند.

انتظار می رود شرکت دولتی NNPC نیجریه چهار محموله نفت خام را از برنامه فوریه خود به این پالایشگاه عرضه کند.

به گفته کارشناسان، ممکن است ماه ها پس از راه اندازی واحد تقطیر خام این پالایشگاه طول بکشد تا از مرحله آزمایشی به تولید سوخت با کیفیت بالا با ظرفیت کامل تبدیل شود.

Dangote گفته است که با پالایش ۳۵۰۰۰۰ بشکه در روز کار خود را آغاز خواهد کرد و امیدوار است تا پایان امسال به تولید کامل برسد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.