کد خبر : 12449
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 اردیبهشت 1403 - 13:54

مصر در تابستان گاز صادر نمی‌کند

مصر در تابستان گاز صادر نمی‌کند
وزارت نفت مصر ضمن اعلام آنکه با آغاز فصل تابستان صادرات گاز طبیعی مایع این کشور متوقف خواهد شد، گفت که این تصمیم ارتباطی با قطعی برق در کشور ندارد.

به گزارش انرژی پرس، حمدی عبدالعزیز، سخنگوی وزارت نفت مصر گفت که توقف صادرات گاز مایع از آغاز ماه مه آتی، تصمیمی درست و از پیش برنامه‌ریزی شده است که ارتباطی با قطعی برق ندارد.

به گزارش «العربی الجدید» عبدالعزیز افزود که این تصمیم قراردادهای امضا شده برای صادرات گاز مایع را مختل نمی‌کند و اخبار منتشرشده درباره توقف صادرات تازگی ندارد و در سال گذشته اعلام شده است. ما اعلام کردیم که با افزایش مصرف داخلی و افزایش دمای هوا صادرات گاز در فصل تابستان متوقف خواهد شد.

وی اشاره کرد که این تصمیم از ماه مه سال گذشته تا پایان فصل تابستان همان سال اجرا شد و به علت موقتی و غیر دائمی بودن توقف صادرات گاز مایع برای اختصاص به بازار داخلی، با پایان فصل تابستان صادرات آن مجددا از سرگرفته شد.

سخنگوی وزارت نفت مصر درباره حجم تولید میدان گازی «ظهر»، گفت که حجم تولید این میدان در حال حاضر سالانه به ۲ هزار میلیارد فوت مکعب می‌رسد.

عبدالعزیز همچنین اعلام کرد که طی ۵ سال گذشته از این میدان گازی، ۵ هزار میلیارد فوت مکعب گاز و نزدیک به ۹ میلیون بشکه میعانات تولید شده است.

پیش از این در فوریه گذشته طارق ملا وزیر نفت مصر اعلام کرده بود که انتظار می‌رود مصر با افزایش مصرف داخلی انرژی در نتیجه افزایش دمای هوا، صادرات گاز مایع خود را در تابستان آتی متوقف کند.

مصر در هفته‌های اخیر شاهد قطعی گسترده برق بوده که علت آن کمبود سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها و نیز عدم سرویس به موقع شبکه‌ها عنوان شده است.

منبع: میدل ایست نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.