کد خبر : 8585
تاریخ انتشار : شنبه 7 بهمن 1402 - 12:49

پتروپالایش آکام در فهرست شرکت‌های برتر ایران

پتروپالایش آکام در فهرست شرکت‌های برتر ایران
خصوصی ترین پالایشگاه کشور در بین شرکت های برتر ایرانی که طی سه سال گذشته رشدی شتابنده در توسعه خود داشته است.

به گزارش انرژی پرس، مراسم تقدیر از ۵۰۰ شرکت برتر صنعتی کشور با حضور وزیر صمت و وزیر اقتصاد و دارائی و دکتر آقا محمدی و بسیاری از مدیران و مسئولین کشوری در سالن همایش صدا و سیما برگزار شد.

در همایش رتبه بندی شرکت‌های برتر ایران (IMI-۱۰۰) سال ۱۴۰۲ شرکت پتروپالایش آکام در بین شرکت‌های کشور توانست علاوه‌بر دریافت لوح شرکت برتر صادرات‌گرا،بالاترین ارتقای رتبه در بین صد شرکت دوم، رتبه ۲۳ در صنعت پتروشیمی کشور و در نهایت موفق به کسب رتبه ۱۸۷ برترین شرکت ایرانی شود.

بیست و ششمین سال رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران با حضور مقامات و مدیران شرکت‌های برتر در سالن همایش صدا و سیما برگزار شد.

وزیر صمت در همایش شرکت‌های برتر ایران گفت: جهت دهی توسعه اقتصادی بر پایه رشد صنعتی پایدار صادرات محور در کنار تأمین نیاز کشور با تمرکز بر محصولات و خدمات دارای فناوری متوسط، پیشرفته و ارزش افزوده بالا از جمله مضامین اصلی برنامه وزارت صمت است.
توجه به مضامین اصلی برنامه وزارت صمت در طراحی مکانیزم سنجش شرکت‌های برتر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید در دستور کار آینده قرار گیرد.
توسعه زیر ساخت‌های تجاری و افزایش سهم کشور از تجارت بین‌المللی به کمک بهره‌گیری حداکثری از دیپلماسی تجاری و اقتصادی نیز از دیگر موضوعات مورد توجه وزارت صمت است.
حرکت به سمت حذف قیمت‌گذاری دستوری و هدفمند کردن یارانه‌های پنهان در زنجیره ارزش، از بین بردن رانتهای فساد‌آور و جهت‌دهی سرمایه‌گذاری از صنایع بدون بهره به صنایع دارای مزیت رقابتی نسبی بین‌المللی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
این رتبه‌­بندی، مشابه با رتبه بندی معتبر Fortune ۵۰۰، شرکت­های بزرگ و برتر ایران را هر ساله در فهرست­های متنوع ارائه و نشر می­دهد. در حال حاضر نیز سالانه ۵۰۰ شرکت به عنوان شرکت‌های برتر معرفی می‌شوند. این شرکت‌ها طی مراسمی با حضور وزرای مربوط، مقامات و سیاست گذاران اقتصادی و صنعتی کشور و مدیران شرکت‌های برتر ایران در “همایش شرکت‌های برتر ایران” معرفی می‌شوند.

بیشتر بخوانید:  کلنگ‌زنی پتروشیمی با حضور وزیر صمت بدون وزیر نفت

۵۰۰ شرکت، ابتدا براساس شاخص میزان فروش (درآمد) مشخص می‌شوند. پس از آن، بر اساس مجموع ۳۲ شاخص رتبه بندی دیگر با هم مقایسه و رتبه بندی می‌شوند. هر ساله، شاخص‌های جدیدی اضافه می‌شوند که از آن جمله چهار شاخص: بهره‌وری کل، بهره وری کل عوامل، بهره‌وری نیروی انسانی و بهره‌وری سرمایه را می‌توان نام برد.

همچنین، براساس ارزیابی از روند رشد شرکت‌های برتر طی چهار سال اخیر، از بین ۱۰۰ شرکت برتر به ۱۰ شرکت به عنوان “شرکت‌های پیشرو” تندیس اهدا می‌شود. از شرکت‌های برتر از نظر رشد سریع، شرکت‌های برتر صادرات‌گرا، شرکت‌های اول در گروه‌های صنعتی و شرکت‌های برتر در برخی شاخص‌ها تقدیر می‌شود.

در میان ۵۰۰ شرکت برتر نام شرکت پتروپالایش “آکام” نیز عنوان شد که موفق به دریافت لوح تقدیر در دسته بندی شرکت‌های دارای رشد سریع و شرکت برتر صادرات گرا شد. همچنین در این مراسم از مهندس مجید شجاعی، مدیرعامل شرکت پتروپالایش آکام تقدیر نیز به عمل آمد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.