کد خبر : 3356
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 شهریور 1402 - 12:37

وزیر نفت در آیین افتتاحیه نمایشگاه ایران پلاست:

محصولات پتروشیمی نیمی از صادرات غیرنفتی کشور را تشکیل می‌دهند

محصولات پتروشیمی نیمی از صادرات غیرنفتی کشور را تشکیل می‌دهند
جواد اوجی گفت: سال گذشته از کل صادرات غیرنفتی ۱۶ میلیارد دلار مربوط به پتروشیمی بود. ما به اکثر کشورهای جهان داشتیم و نیمی از صادرات غیرنفتی کشور مربوط به پتروشیمی است.

به گزارش انرژی پرس،جواد اوجی در هفدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست با بیان اینکه در نمایشگاه امسال ۲۱۰ شرکت خارجی و ۶۴۰ شرکت داخلی حضور دارند، اظهار کرد: تحریم در حوزه صنعت پتروشیمی بلااثر شده و پتروشیمی یک صنعت کلیدی و مهم ایران به لحاظ ارزآوری است.

وی افزود: سال گذشته از کل صادرات غیرنفتی ۱۶ میلیارد دلار مربوط به پتروشیمی بود. ما به اکثر کشورهای جهان داشتیم و نیمی از صادرات غیرنفتی کشور مربوط به پتروشیمی است.

وزیر نفت با بیان اینکه حدود ۷۰ مجتمع پتروشیمی در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: پتروشیمی نقش بزرگی در اشتغال‌زایی و درآمدزایی دارد و مهمتر اینکه تحریم ناپذیر است.

وی با تأکید بر عزم دولت سیزدهم برای جمع‌آوری گازهای همراه نفت و استفاده از این نوع گاز برای خوراک واحدهای پتروشیمی تصریح کرد: اجازه نمی‌دهیم ثروت ملی ملت ایران در مشعل‌های گاز سوزانده شود.

بیشتر بخوانید:  اولین آزمون استخدامی صندوق بازنشستگی نفت

وزیر نفت با تأکید بر اینکه تولید کنونی روزانه ۳ میلیون  و ۳۰۰ هزار بشکه‌ای نفت و میعانات گازی ایران در داخل مصرف یا صادر می‌شود، گفت: این در حالی است که در آغاز به‌کار دولت سیزدهم ما با ۷۸ میلیون بشکه میعانات ذخیره‌شده روبه‌رو بودیم.

وزیر نفت با اشاره به اینکه یک زمانی خارجی‌ها برای ما تعیین تکلیف می‌کردند که چقدر نفت تولید و صادر کنیم، گفت: امروز متخصصان صنعت نفت به هر جایی که اراده کنند محموله‌های نفت خام و میعانات گازی ایران را صادر خواهند کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.