کد خبر : 7299
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 دی 1402 - 13:19

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی:

ماجرای متانول‌سازان در طرح‌های PDH درحال تکرار است/ اعطای مجوز پتروشیمی با خوراک گازی خیانت است

ماجرای متانول‌سازان در طرح‌های PDH درحال تکرار است/ اعطای مجوز پتروشیمی با خوراک گازی خیانت است

به گزارش انرژی پرس، احمد مهدوی ابهری، دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی درباره‌ی موافقت اصولی معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت با ۷۴ طرح پتروشیمی که بسیاری از آنها با خوراک گازی هستند، گفت: برخی از این طرح‌ها قدیمی هستند که دوباره مطرح شده‌اند. اما اگر کاری انجام نشده باید متوقف شوند و از یک خوراک

به گزارش انرژی پرس، احمد مهدوی ابهری، دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی درباره‌ی موافقت اصولی معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت با ۷۴ طرح پتروشیمی که بسیاری از آنها با خوراک گازی هستند، گفت: برخی از این طرح‌ها قدیمی هستند که دوباره مطرح شده‌اند. اما اگر کاری انجام نشده باید متوقف شوند و از یک خوراک دیگر استفاده کنند چراکه درحال حاضر با مشکل کمبود خوراک گاز مواجه هستیم.

مهدوی ادامه داد: نامه‌ای به وزیر نفت نوشته‌ایم که بر چه اساسی به ۱۶ طرح PDH  مجوز داده‌اند،. همان بلایی که سر متانول‌سازان آوردن بر سر  PDH می‌آورند. تنها طرح PDH که پشرفت داشته سلمان فارسی است، آن هم اعلام کرده با این قیمت پروپان نباید تولید کنم.

بیشتر بخوانید:  وزیر نفت:  مشکلی در تأمین بنزین سفرهای نوروزی وجود ندارد

او افزود: ظرفیت پتروشیمی کشور ۹۱ میلیون تن است، سال گذشته ۶۹ میلیون تن تولید کرده‌ایم، این بدان معناست که ۲۱ درصد کمتر از ظرفیت اسمی تولید داشته‌ایم. ۵۰ درصد این مشکل به مسئله کمبود خوراک بازمی‌گردد.

مهدوی گفت: اگر مجوز جدید برای خوراک گازی بدهیم درحالی که می‌دانیم خوراک گازی ندارد، خیانت است و نباید انجام شود. به وزیر نفت نامه زده‌ایم که بررسی کنید که چقدر در ۳۰ سال می‌توانید خوراک پروپان به طرح‌های pdh بدهید پس از آن مجوز بدهید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.