کد خبر : 10292
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 اسفند 1402 - 15:35

کشت محصولات آب‌بر را محدود کنید

کشت محصولات آب‌بر را محدود کنید
صد و دومین نشست کمیته تخصصی کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی با حضور اعضای این کمیته و مدیران شرکت آب منطقه‌ای خوزستان به منظور بررسی عملکرد این استان درخصوص مصوبات کارگروه سازگاری با کم‌آبی در شرکت مدیریت منابع آب برگزار شد.

به گزارش انرژی پرس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، صد‌و‌دومین نشست کمیته تخصصی کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی با حضور محمد جوانبخت معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، مهدی جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و رئیس کمیته تخصصی کارگروه ملی سازگاری با کم آبی، مدیران و کارشناسان شرکت آب و برق خوزستان و معاونان و مدیران سایر حوضه‌های آبریز در شرکت مدیریت منابع آب برگزار شد.
جمالی‌‍نژاد در این نشست با اشاره به برنامه‌های انجام شده در سازمان آب و برق خوزستان گفت: این نیاز احساس می‌شود که برای سال آینده اقدامی برای تامین اعتبارات در نظر گرفته شود.
وی گفت: با توجه به منابع آبی در اختیار شیلات باید برنامه‌ریزی‌های مشخصی برای رهاسازی بچه ماهی‌ در استخرهای استان اتخاذ شود.
رئیس کمیته تخصصی کارگروه ملی سازگاری با کم آبی ادامه داد: کارگروه سازگاری با کم آبی استان خوزستان لازم است سناریوی مدیریت مصرف آب نیشکر را با همکاری عمده مصرف‌کنندگان حوزه نیشکر تنظیم کند.
وی با اشاره به اینکه مالکان، محصولات پرمصرف آبی و همچنین مصرف‌کنندگان عمده محصولات آبی همچون برنج در استان خوزستان باید شناسایی شوند، تصریح کرد: لازم است کشت برنج در این استان محدود شود و وزارت جهاد کشاورزی موظف است اطلاعات مالکانی که کشت‌های پرمصرف انجام می‌دهند را در اختیار کارگروه سازگاری با کم‌آبی قرار دهد و در این خصوص نیز با توجه به وضعیت منابع آبی حکمرانی تقویت شود.
جمالی‌نژاد همچنین با توجه به مجموع نظرات و پیشنهادات ارائه شده در این نشست، بیان کرد: تشکیل کمیسیون مرتبط با هر یک از حوضه‌های آبی از جمله الزاماتی است که بیش از پیش احساس می‌شود تا علاوه بر ایجاد نقشه مشترک، سیاست‌گذاری‌ها، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های هر حوضه آبریز و همچنین چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی هر حوضه بررسی شود.
وی گفت: لازم است جلسات معاون عمرانی نیز در استان‌های مورد بررسی برگزار شود. همچنین لازم است کمیته‌ای در خصوص کارگروه ملی سازگاری با کم آبی در استان خوزستان تشکیل شود تا مسائل این استان مورد بررسی و تدقیق قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:  ۳۰ میلیارد تومان پاداش به افرادی که کاهش مصرف برق داشتند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.