کد خبر : 19374
تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 مرداد 1403 - 18:19

لردگان را با اوره‌سازان ایرانی مقایسه نکنید

لردگان را با اوره‌سازان ایرانی مقایسه نکنید

محسن محمودی گفت: لردگان نباید با مابقی اوره‌سازان ایرانی مقایسه شود چراکه دیگر پتروشیمی‌های اوره‌ساز وضعیت مناسبی دارند اما ما نمی‌توانیم طلب ۴ همتی اوره از راجهاد دریافت نکنیم اما بدهی گازی را پرداخت کنیم.

به گزارش اختصاصی انرژی پرس، پتروشیمی لردگان از ابتدای سال فراز و نشیب‌های بسیاری را تجربه کرده است؛ از شکست رکورد تولید اوره تا قطع پی در پی گاز. قطع مکرر گاز و دیگر حواشی موجب شده این اوره‌ساز ایرانی کمتر از ظرفیت اسمی خود تولید داشته باشد. محسن محمودی، مدیرعامل پتروشیمی لردگان به «انرژی پرس» درباره‌ی میزان ظرفیت لردگان گفت: دغدغه اصلی ما در پتروشیمی لردگان رسیدن به ظرفیت اسمی است،درحال حاضر با ظرفیت ۸۵ درصد در مدار تولید بوده‌ایم.

 

محمودی ادامه داد: روزانه ۲۸۰۰ تن اوره تولید کرده‌ایم که با مصوبه جدید باید ماهیانه ۲۰ هزار تن به جهاد کشاورزی تحویل دهیم و مابقی را صادر کنیم.

او افزود: پتروشیمی لردگان به دلیل اقساط سنگینی که به‌خاطر ساخت پتروشیمی دارد، درگیر پرداخت اقساط وام‌هاست. لردگان درحال تلاش برای بقاست و نمی‌تواند هم اقساط پرداخت کند هم ۲۰ هزار تن محصولات به جهاد کشاورزی بدهد اما از سال ۹۹ تاکنون پولی دریافت نکند.

بیشتر بخوانید:  چراغ اول را پتروشیمی ها روشن کردند

مدیرعامل پتروشیمی لردگان با اشاره به اینکه مطالبات شرکا گاز به حق است، بیان کرد: نباید این نکته را فراموش کرد که طلب لردگان از وزارت کشاورزی بابت اوره نیز به حق است و باید پرداخت شود.

محمودی با اعلام اینکه طلب لردگان درحال حاضر به ۴ هزار میلیارد تومان رسیده، گفت: لردگان چگونه می‌تواند با این میزان طلب اوره و ۴۰ هزار سهامدار خرد دوام بیاورد. لردگان نباید با مابقی اوره‌سازان ایرانی مقایسه شود چراکه دیگر پتروشیمی‌های اوره‌ساز وضعیت مناسبی دارند اما ما نمی‌توانیم طلب اوره را از جهاد دریافت نکنیم اما بدهی گازی را پرداخت کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.