کد خبر : 1895
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 مرداد 1402 - 1:43

فشار بر بازار طلای سیاه با روند افزایشی قیمت نفت عربستان

فشار بر بازار طلای سیاه با روند افزایشی قیمت نفت عربستان
با افزایش قیمت نفت در ششمین هفته متوالی، فشار بر بازار طلای سیاه چند برابر شده است. از طرفی مواردی همچون تمدید برنامه کاهش عرضه از طرف مسکو و ریاض و همچنین کاهش رشد اقتصادی در چین به افزایش قیمت نفت عربستان در بازارهای اروپا و آسیا دامن زده است.

به گزارش انرژی پرس و به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، قیمت نفت برای ششمین هفته پیاپی افزایش یافته است که طولانی‌ترین روند افزایشی در بازار طلای سیاه در بیش از یک سال گذشته است.

عربستان سعودی قیمت‌ نفت خود در ماه آینده را برای بازارهای آسیا و اروپا افزایش داد.این اقدام که محدودیت‌هایی در زمینه عرضه نفت ایجاد کرده، همزمان با تقاضای توامان افزایش، در نهایت منجر به افزایش فشار بر بازار طلای سیاه شده است.

طبق این گزارش، شرکت دولتی آرامکو قیمت نفت خام «سبک عرب» برای بازار آسیا را با ۳۰ سنت افزایش به بشکه‌ای سه دلار و ۵۰ سنت بیشتر از قیمت معیار رساند. در میان قیمت‌های موجود برای بازارهای مدیترانه و شمال غرب اروپا تقریبا تمامی قیمت‌ها برای ماه سپتامبر افزایش داشتند.

نفت «سبک عرب» در مدیترانه با یک دلار افزایش به بشکه‌ای ۴.۵ دلار بالای برنت رسید و در مورد شمال غرب اروپا همین قیمت با ۲ دلار افزایش به ۵.۸۰ دلار بالای قیمت معیار رسید. اما آرامکو قیمت‌های بازار آمریکا را برای ماه سپتامبر افزایش نداده است.

بیشتر بخوانید:  ریزش ۲ دلاری قیمت طلای سیاه

عربستان سعودی که بزرگ‌ترین صادرکننده نفت در جهان محسوب می‌شود، به تازگی اعلام کرده که به کاهش عرضه یک‌جانبه خود را تا ماه سپتامبر ادامه می‌دهد و حتی امکان دارد تمدیدهای بیشتری هم انجام شوند و از طرفی روسیه هم وعده کاهش صادرات داده است.

قیمت نفت برای ششمین هفته پیاپی افزایش یافته است که طولانی‌ترین روند افزایشی در بیش از یک سال گذشته به شمار می‌رود و کاهش ذخایر نفتی آمریکا و همچنین تمدید برنامه کاهش عرضه از طرف مسکو و ریاض دلیل اصلی این افزایش قیمت است.

عربستان سعودی‌ و روسیه مدت‌ها است در چارچوب گروه «اوپک پلاس» نقش مهمی در تعیین اوضاع جهانی نفت دارند. کند بودن روند رشد اقتصادی در چین و بیم امکان رکود اقتصادی در آمریکا باعث شده اقتصاد جهان نگرانی‌های بسیاری در مورد آینده نزدیک داشته باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.