کد خبر : 4571
تاریخ انتشار : شنبه 29 مهر 1402 - 16:28

پس از لغو تحریم‌های نفتی رخ داد؛

غول‌های نفتی جهان برای سرمایه‌گذاری به ونزوئلا می‌روند

غول‌های نفتی جهان برای سرمایه‌گذاری به ونزوئلا می‌روند
مدیر اجرایی شرکت SLB (SLB.N) روز جمعه گفت: این شرکت که بزرگترین شرکت خدمات نفتی در سراسر جهان است، در حال برنامه ریزی برای بازگشت سریع به میادین نفتی ونزوئلا در پی کاهش گسترده تحریم های ایالات متحده بر صنعت انرژی این کشور است.

به گزارش انرژی پرس، ایالات متحده روز چهارشنبه اکثر محدودیت‌های صنعت ونزوئلا را به مدت شش ماه برای تولید، فروش و صادرات نفت و گاز لغو کرد و همچنین به آن اجازه داد تا دوباره صورت‌حساب‌ها را نقد کند. این اقدام بخش بزرگی از تحریم‌های اعمال شده از سال ۲۰۱۹ بر بخش انرژی این کشور عضو اوپک را به طور موقت به حالت تعلیق درآورد.

اولیویر لپوش، مدیرعامل SLB، طی تماسی با سرمایه گذاران گفت: «ما به سرعت واکنش نشان خواهیم داد و منابع و تجهیزاتی را که برای پاسخگویی و مشارکت در این بازگشایی وجود دارد بسیج می کنیم.»

SLB که نام سابق آن شلومبرژه بود، یکی از معدود شرکت‌های خدمات نفتی با دکل‌های حفاری و تجهیزات تخصصی در ونزوئلا است که می‌تواند هر گونه قرارداد جدید با شرکت نفت دولتی PDVSA یا سرمایه‌گذاری مشترک آن را تسریع بخشد.

به این شرکت به همراه بیکر هیوز، هالیبرتون و ودرفورد مجوزهایی اعطا شد که به آنها اجازه می داد حضور محدودی در ونزوئلا داشته باشند، اما فعالیت آنها را محدود کرد، به ویژه با PDVSA، که تحت برخی تحریم های ایالات متحده باقی مانده است.

بیشتر بخوانید:  اخراج؛ دلیل خودکشی ۶ کارگر پتروشیمی چوار ایلام

با وجود تنها یک دکل حفاری فعال در مقابل بیش از ۸۰ دکل حفاری در سال ۲۰۱۴، انتظار نمی‌رود ونزوئلا بتواند تولید خود را به میزان قابل توجهی در شش ماه آینده افزایش دهد.

شرکت بزرگ نفتی آمریکایی شورون (CVX.N) یک کمپین حفاری برای سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی کرده است تا تولید مشترک ونزوئلا را از ۱۴۰ هزار بشکه در روز به حدود ۲۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد که این کار حداقل به دو دکل حفاری تخصصی نیاز دارد.

آدریان لارا، تحلیلگر ارشد نفت و گاز آمریکای لاتین در وود مکنزی در گزارشی گفت: «کاهش جدید تحریم‌ها مطمئناً می‌تواند حرکتی مثبت در جهت بهبود بخش نفت و گاز ونزوئلا تلقی شود.»

او افزود: «با این حال، با توجه به سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای مقابله با تعمیرات زیرساخت‌ها و تنگناهای فعلی، بهبود سریع یا دائمی تولید را تضمین نمی‌کند».

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.