کد خبر : 423
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 تیر 1402 - 17:32

کاهش داوطلبانه نفت ادامه دارد

طلای سیاه با هماهنگی عربستان و روسیه گران شد

طلای سیاه با هماهنگی عربستان و روسیه گران شد
پس از آنکه صادرکنندگان بزرگ نفتی همانند عربستان و روسیه کاهش عرضه را اعلام کردند، قیمت نفت افزایش یافت که باعث نگرانی از تاثیر منفی بر اقتصاد جهانی و احتمال افزایش بیشتر نرخ‌های بهره آمریکا شده است.

انرژی پرس-آوا مافی، خبرگزاری دولتی عربستان سعودی گفت که کاهش داوطلبانه یک میلیون بشکه در روز خود را برای یک ماه دیگر تمدید می‌کند. این اقدام موجب افزایش قیمت نفت شده است.

همچنین الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه نیز در این‌باره گفت: روسیه که به دنبال افزایش قیمت جهانی نفت در هماهنگی با عربستان سعودی است. روسیه صادرات نفت خود را در ماه اوت ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد و این امر موجب کاهش بیشتر عرضه جهانی خواهد شد.
این کاهش‌ها به ۱.۵ درصد از عرضه جهانی می‌رسد و مجموع وعده‌‌های تولیدکنندگان نفت اوپک پلاس را به ۵.۱۶ میلیون بشکه در روز می‌رساند.
هم ریاض و هم مسکو تلاش کرده‌اند تا قیمت‌ها را افزایش دهند.  نفت برنت از ۱۱۳ دلار در هر بشکه در سال گذشته کاهش یافته است که به دلیل نگرانی از رکود اقتصادی و عرضه فراوان از طرف تولیدکنندگان بزرگ کاهش یافته است.
بهای معاملات آینده نفت برنت پس از افزایش ۰.۸ درصدی در روز جمعه، با ۰.۶ درصد یا ۴۳ سنت افزایش به ۷۵.۸۴ دلار در هر بشکه رسید.  قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۷ درصد یا ۴۸ سنت افزایش به ۷۱.۱۲ دلار رسید که در جلسه قبل ۱.۱ درصد افزایش داشت.
تاماس وارگا، تحلیلگر PVM، گفت: سرمایه‌گذاران با شروع نیمه دوم سال خوش‌بین‌تر می‌شوند ، آنها انتظار دارند تراز نفتی متعادل‌تر شود و شاخص‌های دیگر نیز نشان می‌دهد که به‌طور محدود از رکود اقتصادی اجتناب می‌شود.
قیمت‌ها در اوایل جلسه پس از بررسی‌های تجاری نشان داد که فعالیت کارخانه‌های جهانی در ماه ژوئن کاهش یافته است، زیرا تقاضای کم در چین و اروپا چشم‌انداز صادرکنندگان را نامعلوم کرده بود.
روز جمعه ترس از کاهش بیشتر رشد اقتصادی که تقاضای سوخت را کاهش می‌دهد، افزایش یافت، زیرا تورم ایالات متحده همچنان از هدف ۲ درصدی بانک مرکزی پیشی گرفت و انتظارات را برای افزایش مجدد نرخ بهره افزایش داد. نرخ‌های بهره بالاتر می‌تواند دلار را تقویت کند و کالاهایی مثل نفت را برای خریدارانی که ارزهای دیگر دارند گران‌تر کند.
بیشتر بخوانید:  تمدید ۱۰ ساله قرارداد انتقال نفت روسیه به چین
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.