کد خبر : 2352
تاریخ انتشار : شنبه 28 مرداد 1402 - 13:44

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران:

شرایط مشابه ۹۸ است، دولت احتمالا قیمت بنزین را افزایش می‌دهد

شرایط مشابه ۹۸ است، دولت احتمالا قیمت بنزین را افزایش می‌دهد
رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد که وضعیت کنونی کشور در زمینه بنزین، مشابه سال ۹۸ بوده و دولت در آن سال برای جبران کمبود درآمد خود اقدام به افزایش سه برابری قیمت بنزین کرد.

به گزارش انرژی پرس،  حمیدرضا صالحی با اشاره به تشابه وضعیت بنزین در سال ۹۸ و هفته‌های اخیر گفت که دولت در آن سال برای جبران کمبود درآمد خود اقدام به افزایش سه برابری قیمت بنزین کرد.

او گفت: در سال ۹۸ در حالی که مصرف بنزین افزایش پیدا کرد، تولید ناکافی بود و دولت که درآمدهایش هم کم شده بود می‌خواست بودجه خود را جبران کند، قیمت بنزین را سه برابر کردند. این اقدام باعث آسیب اجتماعی و وضعیت نامناسب در جامعه شد و امسال هم ممکن است این اتفاق بیفتد.

حمیدرضا صالحی افزود: سال‌هاست که بحث بر سر واقعی شدن قیمت بنزین وجود دارد و اتفاقات ناگوار سال ۹۸ هم به دلیل افزایش قیمت بنزین بود.

بیشتر بخوانید:  ادعاهای مازوت‌سوزی در تهران

این مقام اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه واقعی شدن قیمت سوخت اگر تدریجی انجام می‌شد و از همان سال ۹۲ سالی ۱۰۰ یا ۲۰۰ تومان در هر لیتر افزایش پیدا می‌کرد، در سال ۹۸ آن اتفاقات ناگوار رخ نمی‌داد، تاکید کرد که اینکه از صورت مساله فاصله بگیریم، راهکار درستی برای آینده انرژی در کشور نیست.

منبع: دیده‌بان ایران

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.