کد خبر : 9000
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 بهمن 1402 - 15:58

سیاست‌های عربستان در میزان تولید نفت چگونه خواهد بود؟

سیاست‌های عربستان در میزان تولید نفت چگونه خواهد بود؟
یک منبع صنعتی روز چهارشنبه به رویترز گفت که تغییر غیرمنتظره برنامه توسعه نفت عربستان سعودی حداقل شش ماه در حال بررسی بود و به دلیل عدم اطمینان در مورد نیاز بازار به سمت ظرفیت اضافی رفت.

به گزارش انرژی پرس، غول نفتی دولتی آرامکو (۲۲۲۲.SE)، روز سه‌شنبه به دستور وزارت انرژی عربستان سعودی برای توقف برنامه‌های افزایش حداکثر ظرفیت پایدار خود به ۱۳ میلیون بشکه در روز و بازگشت به هدف قبلی ۱۲ بشکه در روز، برگه جدیدی باز کرد.

این پادشاهی بزرگترین صادرکننده نفت جهان است و پس از کاهش تولید به عنوان بخشی از توافق با اوپک و متحدانش در سال گذشته، حدود ۹ بشکه در روز نفت تولید می کند که بسیار کمتر از ظرفیت است.

به گفته این منبع، با وجود ظرفیت اضافی در حال حاضر، ارزیابی صورت گرفت که بسیاری از مازاد عرضه پادشاهی پولی نمی شود.

این منبع گفت که این تصمیم از طرف بالا گرفته شده است، اظهار نظری که توسط یک منبع دوم با آگاهی از این موضوع تکرار شده است.

بیشتر بخوانید:  دورنمای ضعف اقتصاد آمریکا قیمت نفت را بالا برد

محمد بن سلمان، ولیعهد، در جریان سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به پادشاهی در ژوئیه ۲۰۲۲، هشدار داد که ریاض پس از رسیدن به هدف ۱۳ میلیون بشکه در روز، “دیگر قابلیتی برای افزایش تولید نخواهد داشت”.

پادشاهی به آرامکو دستور داده بود در مارس ۲۰۲۰، زمانی که با روسیه در بن بست قرار داشت، به آن سطح گسترش یابد. اوپک، تحت رهبری عملی عربستان سعودی، اکنون به عنوان بخشی از ائتلاف موسوم به اوپک پلاس با روسیه همکاری نزدیک دارد.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.