کد خبر : 612
تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 تیر 1402 - 18:38

در مجمع سالانه پتروشیمی جم انجام شد؛

سود ۱۰ همتی پتروشیمی جم/ ۹۰ درصد سود تقسیم شد

سود ۱۰ همتی پتروشیمی جم/ ۹۰ درصد سود تقسیم شد
عبدالرحیم قنبریان در مجمع سالانه پتروشیمی جم گفت: سود خالص شرکت اصلی ۱۰ همت بوده است که ۹۰ درصد سود آن تقسیم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار انرژی پرس، مجمع سالانه پتروشیمی جم روز چهارشنبه ۱۴ تیرماه در با حضور علی‌رضا زمان‌پور، مدیرعامل هلدینگ صبا انرژی، عبدالرحیم قنبریان، مدیرعامل پتروشیمی جم و ۸۱ درصد از صاحبان رای برگزارشد. در این مجمع تصمیم گرفته شد که ۹۰ درصد سود پتروشیمی جم را تقسیم شود و هر سهم ۵۳۰ تومان شد.

به زوی مطالبات جم وصول می‌شود

زمان‌پور در مجمع با اشاره به اینکه پشرفت‌های خوبی برای وصول مطالبات انجام شده، گفت: خبر خوش ما برای سهام‌داران پیگیری مطالبات شرکت و به نتیجه رسیدن در یک پرونده است. امیدواریم به زودی شاهد احقاق حق پتروشیمی جم باشیم.

علیه پیمانکار پادجم شکایت کردیم

مدیرعامل هلدینگ صبا انرژی درباره‌ی پرونده شرکت «جندی شاپور» گفت: درخصوص شرکت پادجم و دعوای حقوقی با پیمانکار شرکت «جندی شاپور» اقدامات خوبی صورت گرفته است. تا پیش از مدیریت جدید در صندوق بازنشستگی کشوری کلیمی علیه شرکت «جندی شاپور» به عنوان پیمانکار نشده بود، با تلاش همکاران حقوقی و هیات مدیره پادجم توانستیم دعاوی حقوقی را آماده و حدود ۴۸۰ میلیون یورو کلیم را آماده کردیم و این شکایت‌ها مطرح شده است. با این اقداماتی که انجام شده روند کار در شرکت پادجم سرعت بخشیده شده است. شرکت پادجم در سال جاری خط ۵ هزار ای بی اس را وارد مدار تولید کنیم.

۳۴ درصد ارزش افزوده جم 

عبدالرحیم قنبریان، مدیر عامل پتروشیمی جم نیز در این مجمع گفت: در سال جاری ۲ میلیون ۵۸ هزار تن خوراک به ارزش ۲۵ همت خوراک دریافت کردیم و موفق به فروش امیلیون ۶۷۴ هزار و ۱۰۱ تن محصول شدیم ۷۲ درصد از فروشهای جم داخلی و ۲۸ درصد صادراتی بوده که ۳۴ درصد از ارزش فروش در سال ۱۴۰۱ صادراتی بوده است.

۸۴ درصد برنامه تولید محقق شد
قنبریان به از مدار خارج شدن یکی از واحدهای های پتروشیمی اشاره کرد و :گفت با توقف تولید این مجموعه واحد اتیلن که برنامه تولید امیلیون ۱۵۰ هزار تن محصول را داشت با کاهش تولید ۲۰۰ هزار تنی روبرو بود که با اقدامات جایگزین موفق شدیم این کاهش تولید را به ۷۰ هزار تن برسانیم و با حدود امیلیون ۳۰ هزار تن تولید ۹۴ درصد از برنامه را محقق کردیم.

بیشتر بخوانید:  سعید شیردل، مدیر بازرگانی پتروشیمی تندگویان شد

بیش از ظرفیت اسمی تولید کردیم 
مدیرعامل پتروشیمی جم با اشاره به بودجه تولید گفت: در واحد الفین ۹۴ درصد برنامه تولید محقق ش ه است. میزان تولید پروپیلن ۱۰۶ درصد برنامه محقق شد.در واحد پلی اتیلن سبک خطی ۱۳۰ درصد ظرفیت اسمی تولید کردیم. پلی اتیلن سنگین ۱۰۵ درصد برنامه محقق شد. در واحد بوتادین نیز ۸۱ درصد برنامه محقق شده است.

بازار جم به ترکیه و هند و آفریقا رسید

قنبریان درباره‌ی صادرات محصولات پتروشیمی جم عنوان کرد: در سال‌های پیشین بخش عمده‌ی محصولات به چین صادر می‌شد اما با برنامه‌ریزی که در حوزه بازاریابی انجام شده، ترکیه نیز یکی دیگر از بازارهای هدف ما شده است. هم‌اکنون سهم فروش جم در بازار ترکیه به ۱۹ درصد رسیده است. همچنین به بازار هند نیز ورود کرده‌ایم و درحال رایزنی برای بازار آفریقا هستیم.

سود ۱۰ همتی پتروشیمی جم

او با اشاره به سود ۱۰ همتی پتروشیمی جم گفت: درآمد عملیاتی شرکت اصلی ۴۲.۵ همت بوده که در تلفیق ۴۵.۷ همت است. همچنین سود ناخالص شرکت اصلی بیش از ۱۰.۵ همت و در تلفیق ۱۱.۵ همت است.

سرعت در پروژه‌های جم

قنبریان درخصوص طرح‌های توسعه‌ای و پرونده‌های حقوقی شرکت هم گفت:  در سال ۱۴۰۱ پتروشیمی‌جم مسائل پیچیده حقوقی داشت که خوشبختانه با اقداماتی که عملیاتی شد به نتایج مثبتی در به نتیجه رسیدن این پرونده ها رسیدیم.در حوزه طرح های توسعه ای نیز  پاد جم و پلیمر کنگان که با روند کندی در اجرا روبرو بود را در مسیر درست حرکت دادیم و امیدواریم تا پایان امسال یک خط تولیدی را وارد مدار کنیم و انتظار داریم در سال آتی دو خط تولیدی ABS را نیز وارد مدار تولید کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.