کد خبر : 5483
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 آبان 1402 - 16:18

عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت وگو با «انرژی پرس»:

رئیسی برای مسئله صندوق بازنشستگی نفت به وزارت نفت رفت/ تصمیم وزیر کار اشتباه بود

رئیسی برای مسئله صندوق بازنشستگی نفت به وزارت نفت رفت/ تصمیم وزیر کار اشتباه بود
رمضانعلی سنگدوینی گفت: روز گذشته تا کنون بیش از 150 نماینده مجلس در مخالفت با این تصمیم به رئیس جمهور نامه امضا کرده اند. به همین دلیل صبح امروز رئیسی برای بررسی موضوع به وزارت نفت رفته و وزیر نفت در مخالفت با این تصمیم با رئیس جمهور صحبت کرده است.

به گزارش انرژی پرس، تعداد مخالفان ادغام صندوق بازنشستگی نفت هر لحظه بیشتر می‌شود، در آخرین مورد نمایندگان مجلس نیز با این موضوع مخالفت کرده‌اند.  رمضانعلی سنگدوینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با «انرژی پرس»، در خصوص تصمیم وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی درباره تغییر اساسنامه صندوق بازنشستگی نفت و تلاش برای قراردادن آن ذیل صندوق بازنشستگی کشوری، گفت: وزیر رفاه خیلی کار اشتباهی کرده است. آقای صولت مرتضوی، صندوق بازنشستگی نفت را نمی‌شناسد و همین عدم شناخت او باعث شده چنین تصمیمی بگیرد. بهتر است آقای وزیر بداند که این صندوق صرفا متعلق به نفتی‌ها است.
او ادامه داد: وقتی یک کارمند نفت بازنشسته می‌شود، حداقل ۳۰ سال از حقوقش برای صندوق بازنشستگی نفت واریز شده است. بنابراین این اقدام وزیر تعاون و رفاه اجتماعی نه قانونی  و نه شرعی است.
سنگدوینی با تاکید بر اینکه صندوق بازنشستگی نفت، صندوقی غیردولتی است که کارهای  سرمایه گذاری انجام می دهد، بیان کرد: این سرمایه گذاری صرفا برای بازنشستگان  صنعت نفت است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس همچنین تاکید کرد: علاوه بر اینکه این اقدام غیرقانونی است، از نظر شرعی هم اشکال دارد. از مراجع در این باره سوال کنید. من استفساریه مراجع را در این باره دیده ام. در این استفساریه تاکید شده است که اگر قصد ادغام  صندوق بازنشستگی نفت با صندوق های بازنشستگی کشوری را دارید باید از تک تک اعضای این صندوق که در آن مشارکت و سهام دارند، اجازه بگیرید. این یعنی این ادغام مشکل شرعی دارد.
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس اضافه کرد: دولت چنین اجازه و اختیاری ندارد. ضمن اینکه با این اقدام در کشور ایجاد التهاب می کند.
سنگدوینی این اقدام وزیر رفاه را موجب التهاب آفرینی در صنعت نفت دانست و افزود: همه اعضای صندوق بازنشستگی نفت خانواده دارند و ما نمی توانیم به حقوق این افراد دست درازی کنیم. لذا در صورت اجرای این تصمیم، موجب تنش زایی و التهاب در در کشور می شویم.
این نماینده مجلس بااشاره به جمع امضای برخی نمایندگان درمخالفت با ادغام صندوق بازنشستگی نفت با صندوق بازنشستگی کشوری بیان کرد: از روز گذشته تا کنون بیش از ۱۵۰ نماینده در مخالفت با تصمیم غیرقانونی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر این ادغام، طی نامه ای به رئیس جمهور امضا جمع کرده ایم.
او اضافه کرد: امروز هم رئیس جمهور در این باره به وزارت نفت رفته و قرار بوده است آقای اوجی به عنوان وزیر نفت با رئیس جمهور در این باره صحبت کند. چرا که تغییر اساسنامه صندوق بازنشستگی نفت از انجایی که صندوقی خصوصی است، ادغامش با صندوق های دولتی منع قانونی دارد.
این عضو کمیسوین انرژی مجلس در پایان تاکید کرد: حتی اگر قرار باشد چنین تصمیمی هم گرفته شود، باید از مسیر و کانال مجلس این اتفاق بیفتد، نه توسط دولت.

بیشتر بخوانید:  گرانی بنزین شایعه است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 11 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سالها ویژه خواری نفتیها کافیست !!! دوشنبه , ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۷

نفت متعلق به همه ایرانیان است
نفتیها هم تافته جدا بافته نیستند !!
سالها ویژه خواری نفتیها کافیست !!!

مرگ بر سانسورچی !!

علی دشتستانی دوشنبه , ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷

نفت متعلق به همه است نه صندوق بازنشستگی نفت اگریه مقدار سواد داشتی میرفتی در مورد حرفی که میزنی تحقیق می کردی و از آدم بی سواد تر از خودت خط نمی گرفتی که بیایی اینجا اراجیف بلغور کنی

خریداری برخی نمایندگان !! دوشنبه , ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۲

شرکت نفت به انحای مختلف به نمایندگان رشوه میدهد !

بازنشسته گرفتار سه شنبه , ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۸:۱۱

صندوق بازنشستگی کشوری هم مربوط به دولت نیست بیش از سی سال کارمندان از حقوقشان در این صندوق سرمایه گذاری کرده اند نفتی ها چرا حقوقهای نجومی می‌گیرند وصندق اختصاصی دارند همین بی عدالتی هاست که وضعیت بازنشستگان به اینجا رسیده نفت ثروت ملی است وبه همه تعلق دارد نه به استخراج کنندگان ان

علی دشتستانی دوشنبه , ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱

همین شما ها هستید که صندوق بازنشستگی کشوری به این روز افتاده است اگر خیلی مطالبه گری برو ببین چه کسی این صندوق را به روز رسانده نه اینگه دست تو جیب دیگران باشه و رگ گردن کلفت کنی و خودت رو محق بدونی این حرف رو بزنی

سید محمدعلی دشتی سه شنبه , ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸

صندوق بازنشستگی نفت به مثابه ملک شخصی است که دخل تصرف درانبدون اذن صاحبان منع قانونی و شرعی دارد

حیف !! سه شنبه , ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴

نمایندکان نمک گیر شده اند !!!

مقدم چهارشنبه , ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶

کارکنان رسمی صنعت نفت حق بیمه رو که با ارث باباشون پرداخت نکردن حق بیمه رو از محل حقوق بالایی که شرکت نفت به کارکنان رسمیش میده پرداخت کردن که خیلی بیشتر از حقوقیه که کارکنان دیگه چه در بخش های غیر نفتی و چه در خود صنعت نفت به عنوان کارکنان قراردادی با بیمه تأمین اجتماعی میگیرن

علی دشتستانی دوشنبه , ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵

صندوق بازنشستگی نفت فقط از مدیریت قوی خودش به اینجا رسیده نه از حق بازنشستگی پرداختی کارکنان شما ها پس به جای اینکه حقتو بخوای از جیب دیگران بگیری برو ببین چه کسانی شما رو به این روز رسانده و خواهشا یه مقدار تحقیق کن و به سوادت بیفزا تا سخنت نشاندهنده علم و …. باشد

پریسا بدیهی پنجشنبه , ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱:۰۲

این صندوق محل نگهداری امانت بازنشستگان صنعت نفت است و هر گونه دخل و تصرف در آن خیانت در امانت هست.