کد خبر : 1513
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1402 - 19:10

تقسیم ۲۳۵ تومان سود برای هر سهم در مجمع هلدینگ صبا انرژی

تقسیم ۲۳۵ تومان سود برای هر سهم در مجمع هلدینگ صبا انرژی
مجمع عمومی عادی سالیانه هلدینگ صبا انرژی با حضور ۸۷ درصد از اعضا برگزار و ۹۰ درصد سود میان صاحبان سهام تقسیم شد.

به گزارش انرژی پرس، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری (هلدینگ صباانرژی) در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱، با حضور بیش از ۸۷ درصد صاحبان سهام و نمایندگان قانونی آن‌ها، اعضای هیئت مدیره صندوق ، نمایندگان سازمان بورس، سازمان حسابرسی و سازمان بازرسی کشور و همچنین اعضای هیئت مدیره هلدینگ صباانرژی و مدیران عامل شرکت‌های تابعه برگزار شد و در نهایت  صورت‌های مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ تصویب و برای هر سهم وصندوق، ۲۳۵ تومان (۹۰درصد) سود میان صاحبان سهام تقسیم شد.

علیرضا زمان‌پور مدیرعامل هلدینگ صباانرژی طی گزارشی از دستاوردها و برنامه‌های این شرکت، بهبود سرمایه‌گذاری و رشد تولید، نظارت و کنترل از طریق مدیریت هوشمند، شفافیت و فسادستیزی و بورسی کردن شرکت‌های تابعه را جزو سیاست‌های اصلی وصندوق برشمرد.

وی در تشریح صورت‌های مالی شرکت گفت: مجموع درآمدهای عملیاتی وصندوق در سال ۱۴۰۱ به حدود ۱۰۸۵۰ میلیارد تومان رسیده است. همچنین شرکت در این سال، ۹۹۵۹ میلیارد تومان سودخالص کسب کرده است.

زمان‌پور با اشاره به اینکه در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱، درآمد هلدینگ از شرکت‌های تابعه ۸۰۰ میلیون دلار بوده است؛ افزود: مگاپروژه PDH-PP در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار و با هدف تولید پروپیلن به روش هیدروژن‌زدایی تحت لیسانس شرکت UOP طراحی و اجرا شده است. واحدهای اصلی مجتمع امکان تولید پروپیلن و پلی‌پروپیلن به ظرفیت۶۰۰ هزار تن در سال را دارند.

وی ارزش محصولات تولیدی پروژه PDH-PP را بالغ بر ۵۵۰ میلیون یورو در سال برشمرد و خاطرنشان کرد: این پروژه با ۱۰۰% ظرفیت تولید و ارزش سرمایه‌گذاری ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو در ماه‌های آخر سال ۱۴۰۱ بازتعریف شده و با پیگیری‌های مجدانه مدیران ارشد صباانرژی، عملیات اجرایی آن پنجشنبه ۹ اسفند سال جاری همزمان با حضور رییس جمهور در عسلویه آغاز شد. 

زمان‌پور تاکید کرد: این مگاپروژه برای بیش از ۳۵۰۰ نفر در منطقه عسلویه اشتغال ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: طرح تولید ABS & Rubber یکی از مهم‌ترین طرح‌های صباانرژی است که با ۴۶۲ میلیون یورو ارزش سرمایه‌گذاری و در منطقه عسلویه، توسط شرکت توسعه پلیمر پادجم در حال احداث است و شامل یک واحد واحدِ تولید ABS با ظرفیت ۲۰۰ هزار تن در سال و یک واحد واحدِ  Rubberبا ظرفیت تولید ۶۰ هزار تن در سال می‌باشد.

بیشتر بخوانید:  تنها 9 نماد شیمیایی و پالایشی بورس صعودی شدند!

زمان‌پور از عرضه شرکت صبافولاد خلیج فارس در بورس و ۳۵۰۰ میلیارد تومان بخشودگی مالیاتی این شرکت به عنوان یکی از اقدامات صباانرژی یاد کرد و گفت: واحد احیای مستقیم به ظرفیت ۷۶/۱ میلیون تن بریکت گرم در سال یکی از مهم‌ترین پروژه‌های هلدینگ صباانرژی است که توسط صبافولاد خیلج فارس در حال احداث است. 

وی با بیان اینکه این واحد بریکت گرم و آهن اسفنجی سرد تولید می‌کند، اضافه کرد: موقعیت استراتژیک زمین طرح، صادرات آسان، دسترسی مناسب به یوتیلیتی و امکان استفاده از Hot-Link از مزایای این طرح به شمار می‌رود. ارزش سرمایه‌گذاری این پروژه ۲۱۲ میلیون یورو است که عملیات اجرایی آن، سوم اسفند ۱۴۰۱ آغاز شد.

وی در ادامه افزود: پروژه «استکر ریکلایمر» سوم اسفند سال جاری در شرکت صبافولاد خلیج فارس افتتاح شد و هدف از اجرای این پروژه، انباشت و برداشت گندِله به صورت مکانیزه است. این پروژه با سرمایه‌گذاری شش میلیون یورو در زمینی به مساحت ۳۵۰۰۰ متر مربع و با ظرفیت ۱۵۰۰ تن بر ساعت اجرایی شد.

زمان‌پور در نهایت به اقدامات صباانرژی در توسعه فولاد اکسین اشاره کرد و اظهار داشت: احیای مستقیم فولادسازی و ریخته‌‌‌گری شرکت فولاد اکسین یکی از مهم‌ترین پروژه‌های صباانرژی است. ارزش سرمایه‌گذاری این پروژه ۴۵۹ میلیلون یورو است که منجر به تولید سالانه یک میلیون و دویست هزار تن اسلب عریض فولادی خواهد شد.

مدیرعامل هلدینگ صباانرژی به فعالیت‌های توسعه‌ای این هلدینگ در حوزه لاستیک اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از مهم‎ترین اقدامات شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، افزایش صد در صدی ظرفیت تایرهای تیوبلس موتوری شرکت ایران یاسا تایر و رابر از ۲۵۰۰ تن به  ۵۰۰۰ تن در سال و داخلی‌سازی تجهیزات پخت تایر بود که با حضور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در بهمن ماه ۱۴۰۱ آغاز شد.

در پایان تعیین حق حضور اعضای هیئت مدیره و کمیته‌های تخصصی، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی، انتخاب روزنامه رسمی و انتخاب اعضای حقوقی هیئت مدیره؛ به تصویب صاحبان سهام وصندوق رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.