کد خبر : 361
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 تیر 1402 - 11:40

تا سال ۲۰۳۰ دو سوم برق ایتالیا، انرژی تجدیدپذیر می‌شود

تا سال ۲۰۳۰ دو سوم برق ایتالیا، انرژی تجدیدپذیر می‌شود
وزارت انرژی ایتالیا قصد دارد تا پایان این دهه، نزدیک به دو سوم برق این کشور را از منابع انرژی تجدیدپذیر تولید کند و اهدافی را که سه سال پیش اعلام کرده‌اند را اجرایی کند.

به گزارش انرژی پرس به نقل از رویترز، در بازنگری طرح انرژی و آب و هوای کشور، این وزارتخانه اعلام کرد که ایتالیا قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ ، ۶۵ درصد از برق خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر دریافت کند، در حالی که هدف قبلی ۵۵ درصد بود.

انتظار می‌رود انرژی‌های تجدیدپذیر ۴۰ درصد از مصرف ناخالص انرژی را در تمام بخش‌ها از جمله تولید برق، مسکن و حمل‌ونقل تا پایان دهه در مقابل ۳۰ درصد در برنامه قدیمی پوشش دهند.

به گفته این وزارتخانه، برای گرمایش و تهویه مطبوع، منابع تجدیدپذیر باید ۳۷ درصد مصرف و ۳۱ درصد در بخش حمل و نقل را تامین کنند.

هدف این است که هیدروژن تولید شده بدون انتشار کربن تا سال ۲۰۳۰ ، ۴۲ درصد نیازهای صنعتی را پوشش دهد.

کمیسیون اروپا از هر کشور عضو خواست تا یک استراتژی تجدید نظر شده برای سال ۲۰۳۰ ارائه کند تا با بسته‌های انرژی Fit-for-55 و REPowerEU که در دو سال گذشته اعلام شده‌اند، همسو شود، که شامل اهداف الزام‌آور در انتقال انرژی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی است.
ایتالیا استراتژی اصلاح شده خود را به کمیسیون اروپا ارسال کرده است که تا ژوئن ۲۰۲۴ فرصت دارد تا آن را بررسی و تصویب کند.
وزارت انرژی ، طرح ملی آب و هوا و انرژی کامل را منتشر نکرده و در بیانیه خود مشخص نکرده است که استراتژی خود تا سال ۲۰۳۰ میزان انتشار کربن را کاهش می دهد.
این بیانیه همچنین از توضیح چگونگی برنامه‌ریزی دولت برای تسریع تأسیسات انرژی‌های تجدیدپذیر برای رسیدن به اهداف برنامه کوتاهی کرده است.
بیشتر بخوانید:  اقدامات چشمگیر انگلیس برای کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.