کد خبر : 5236
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 آبان 1402 - 17:08

رشد 0.7 درصدی شاخص کل بورس؛

تابلوی بورس برای سومین روز متوالی سبز شد/ پتروپالایشی‌ها همچنان در مدار صعود

تابلوی بورس برای سومین روز متوالی سبز شد/ پتروپالایشی‌ها همچنان در مدار صعود
بورس تهران در سومین روز معاملاتی هفته نیز به روند صعودی خود ادامه داد و شاخص کل بار دیگر در کانال دو میلیونی به ثبات نسبی دست یافت.

به گزارش انرژی پرس، بازار سهام که از ابتدای هفته جاری در روندی صعودی قرار گرفته، امروز موفق شد که برای سومین روز متوالی به حرکت خود در این روند ادامه دهد. نماگر اصلی بورس تهران در پایان معاملات روز جاری ۰.۷ درصد معادل ۱۴ هزار و ۱۳۷ واحد رشد کرد و روی پله دو میلیون و ۳۰ هزار واحدی به استقبال معاملات روز آینده رفت. به علاوه، شاخص هم‌وزن نیز ۰.۸۷ درصد به ارتفاع خود افزود.

با جابجایی ۶.۷ میلیارد برگه سهم، ارزش معاملات خرد، شامل سهام و حق تقدم سهام نیز در روز جاری بار دیگر افزایش یافت و به پنج هزار و ۶۱۳ میلیارد تومان رسید. همچنین حقیقی‌ها نیز به بازار امروز روی خوش نشان دادند و بیشتر از ۹۶ میلیارد تومان ورود پول تازه نفس حقیقی را رقم زدند.

استقبال گرم حقیقی‌ها از پتروشیمی بوعلی سینا

نمادهای پتروشیمی همانند دو روز اخیر در روز جاری نیز عملکرد خوبی از خود بجا گذاشتند. در معاملات امروز ۲۰ نماد این صنعت افزایش قیمت را رقم زدند و ۱۰ نماد نزولی بودند. همچنین دو نماد پتروشیمی امیرکبیر (شکبیر) و پتروشیمی گلستان (شستان) نیز روی صفر تابلو به معاملات خود پایان دادند.

در این بین نمادهای صنایع پتروشیمی تخت جمشید (شفن) با ۴.۷۴ درصد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۳.۵ درصد و پتروشیمی فن آوران (شفن) با ۲.۳۸ درصد، بیشترین رشد قیمت را ثبت کردند.

از سوی دیگر اما سهامداران سه نماد پتروشیمی اصفهان (شصفها) با ۱.۲۸ درصد، پتروشیمی تندگویان (شگویا) با ۰.۴۵ درصد و تولیدات پتروشیمی داراب (داراب) با ۰.۴۱ درصد، شاهد بیشترین بازدهی منفی بودند.

همچنین بررسی‌ها حاکی از آن هستند که نماد پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) با ورود پول حقیقی حدود ۲۴ میلیارد تومانی، از این منظر پیشتاز گروه خود بود. با این حال، سهامداران حقیقی پتروشیمی نوری (نوری) باز هم بیشترین خروج پول به مبلغ ۶.۴ درصد را به نام خود زدند.

افت قیمت «شزنگ» تمامی ندارد!

معاملات امروز پالایشی‌ها نیز همسو با فضای کلی بازار صعودی بود؛ به نحوی که ۱۱ نماد این گروه شاهد افزایش قیمت پایانی بودند و تنها نماد تولید نیروی زنگان (شزنگ) با ۱.۹ درصد افت، متحمل کاهش قیمت پایانی شد.

بیشتر بخوانید:  پالایشی‌های بورس یک‌دست سرخ‌پوش شدند/ فن‌آوران بیشترین افت قیمت پتروشیمی‌ها را تجربه کرد

در بین نمادهای صعودی نیز سهام نفت پاسارگاد (شپاس) با ۲.۲۷ درصد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۲.۰۸ درصد و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۲.۰۲ درصد، بیشترین بازدهی مثبت در گروه پالایشی را به نام خود زدند.

به این ترتیب شاخص صنعت پالایشی در بازار امروز ۱.۶۶ درصد رشد کرد و ارزش معاملات در این گروه به بیش از ۱۲۸ میلیارد تومان رسید. سهامداران حقیقی نیز از معاملات صعودی گروه پالایشی استقبال کردند و خالص ورود پول این افراد در بازار امروز به ۱۹.۱ میلیارد تومان رسید.

گفتنی است که نماد شتران که روز گذشته با خروج پول ۹ میلیاردی سهامداران حقیقی، شاهد مواجه شده بود، در معاملات امروز بیشترین ورود پول حقیقی در این گروه را تجربه کرد؛ به نحوی که حدود ۱۶ میلیارد تومان پول حقیقی وارد معاملات این نماد شد.

نمادهای شیمیایی در مسیر صعود

در بورس امروز سهام‌ شرکت‌های شیمیایی نیز به روند روزهای قبل خود ادامه دادند و با ادامه صعود نمادهای گروه شیمیایی، شاخص این گروه نیز با رشد ۰.۷۷ درصدی معاملات را به پایان برد. به علاوه، ارزش معاملات شیمیایی‌ها در بازار امروز از ۳۵۰ میلیارد تومان گذر کرد. حقیقی‌های بورس نیز حدود ۲۰ میلیون تومان وارد این صنعت کردند.

در بازار امروز، ۳۸ نماد شیمیایی در سمت مثبت بازار ایستادند و ۲۴ نماد منفی خوردند. بیشترین بازدهی مثبت به نماد توکا رنگ فولاد سپاهان (شتوکا) با رشد ۶.۶۴ درصدی قیمت رسید و نمادهای گلتاش (شگل) با ۶.۱۷ درصد و نیروکلر (شکلر) با ۴.۶ درصد نیز به دنبال آن قرار گرفتند.

بیشترین کاهش قیمت اما از آن سه نماد لعابیران (شلعاب) با ۲.۰۴ درصد، تولی پرس (شتولی) با ۱.۹۴ درصد و صنعتی دوده فام (شصدف) با ۱.۶۹ درصد افت بود.

بیشترین ورود پول حقیقی در صنعت شیمیایی به نماد صنایع شیمیایی فارس (شفارس) رسید که میزبان ۳.۷ میلیارد تومان پول تازه حقیقی بود. در طرف دیگر نیز بیشترین خروج پول حقیقی با ۲.۸ میلیارد تومان در معاملات سهام کود شیمیایی اوره لردگان (شلرد) رخ داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.