کد خبر : 1149
تاریخ انتشار : شنبه 24 تیر 1402 - 17:26

ایرانی‌ترین واحد الفین کشور وارد مدار تولید می‌شود

بهره‌برداری از پتروشیمی گچساران با حضور رئیسی

بهره‌برداری از پتروشیمی گچساران با حضور رئیسی
پتروشیمی گچساران، ایرانی‌ترین واحد الفین کشور با حضور رئیس جمهور ۲۶ تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش انرژی پرس، این پتروشیمی متعلق به هلدینگ خلیج فارس است که پس از روی کار آمدن‌ علی‌عسگری در این هلدینگ، روند کار در پتروشیمی گچساران تغییر کرد و طلسم ۱۹ ساله آن شکسته شد.  ۲۶ تیرماه با حضور رئیس جمهور این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد. خوراک پتروشیمی گچساران، گاز اتان که  از خط  طریق پالایش گاز بیدبلند خلیج‌فارس،  تامین می‌شود.
در ساخت پتروشیمی گچساران ۸۰ درصد از تجهیزات ساخت داخل استفاده شده به همین دلیل آن را ایرانی‌ترین الفین کشور می‌نامند. شاید جالب باشد بدانید که این پروژه نخستین واحد الفین در کشور است که مشعل‌های ایرانی دارد و این مشعل‌ها بدون هیچگونه مشکلی راه‌اندازی شده‌اند. خوراک پتروشیمی گچساران گاز اتان که  از خط  طریق پالایش گاز بیدبلند خلیج‌فارس تامین می‌شود.  پتروشیمی گچساران با هدف تولید یک‌ میلیون‌ تن اتیلن و ۸۴ هزار تن +c3 در سال به بهره‌برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید:  طرح پلیمر گچساران در ۹ ماهه پایانی ۱۴۰۲ چه کرد؟+اینفوگرافی

پتروشیمی گچساران در زمینی به مساحت تقریبی ۱۵۷ هکتار احداث شده و تامین آب آن از سد کوثر گچساران با لوله ۲۸ اینچی در ۱۷۶۰ مترمکعب بر ساعت و به طول ۲۷ کیلومتر  تامین می‌شود. همچنین گاز متان موردنیاز این واحد صنعتی نیز به میزان ۵۳ هزار و ۹۰۰ مترمکعب بر ساعت از خط سراسری و نیز تامین برق این طرح به میزان ۵۰ مگاوات توسط شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تامین می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.