کد خبر : 6046
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 آذر 1402 - 13:40

مدیر بازاریابی و فروش پتروشیمی جم در گفت‌وگو با "انرژی پرس":

به‌دلیل قاچاق محصولات پتروشیمی عرضه داخلی، صادرات جم کاهش یافته است+ فیلم

به‌دلیل قاچاق محصولات پتروشیمی عرضه داخلی، صادرات جم کاهش یافته است+ فیلم
امسال صادرات بسیاری از شرکت‌های پتروشیمی برای تامین نیاز بازار داخلی کاهش یافت اما بسیاری از این کالا سر از بازار خارجی در آورده‌اند.

به گزارش انرژی پرس، سعید شیردل، مدیر بازاریابی و فروش پتروشیمی جم در نمایشگاه اورآسیاپلاست ترکیه درباره‌ی وضعیت صادرات این شرکت به خبرنگار “انرژی پرس” گفت: حضور پتروشیمی جم در نمایشگاه اورآسیاپلاست ترکیه دسترسی به مشتریان بالفعل و بالقوه را راحت‌تر کرده است. در این نمایشگاه با مشتریان بسیاری مذاکرات داشته‌‌ایم تا بتوانیم موانع و مشکلات در بحث بازرگانی و صادرات را مرتفع کنیم.
شیردل افزود: پتروشیمی جم از سال ۹۹ حضور پررنگی در بازار ترکیه داشته است به نحوی که ۵۰ درصد از محصول پلی‌اتیلن جم به ترکیه صادر می‌شود.
او ادامه داد: سهم بازارها را براساس حاشیه سود مشخص می‌کنیم به همین دلیل درحال حاضر سهم بازار چین را کاهش و به بازار هند و ترکیه اختصاص داده‌ایم.
شیردل با اشاره به اینکه به بازار آفریقا ورود کرده‌ایم، عنوان کرد: هم‌اکنون در بخش‌های کوچکی صادرات به آفریقا انجام می‌شود. در نمایشگاه اخیر مذاکراتی برای انعقاد قراردادهای بلندمدت برای صادرات به آفریقا داشته‌ایم که در آینده اجرایی می‌شود.

بیشتر بخوانید:  بورس تهران روی دور نوسان/ فارابی، کازرون و ارومیه، بیشترین افت قیمت پتروشیمی‌ها را رقم زدند

او در پایان از کاهش صادرات به ترکیه گفت و افزود: امسال صادرات به ترکیه کاهش یافته است. یکی از دلایل آن بحث قیمت محصولات ایرانی در مقایسه محصولات روسی و کره‌ای است؛ قیمت آنها پایین‌تر است. مسئله دیگر قاچاق محصولات پتروشیمی ایرانی که باید در بازار داخلی عرضه می‌شوند، است. این محصولات به‌صورت قاچاق راهی بازار ترکیه می‌شوند که موجب شده سهم بازار جم کاهش یابد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.