کد خبر : 5868
تاریخ انتشار : جمعه 3 آذر 1402 - 10:48

معاون بازرگانی شرکت تجارت صنعت خلیج فارس در گفت‌وگو با "انرژی پرس" در نمایشگاه اورآسیاپلاست ترکیه:

افزایش نرخ تسعیر ارز پتروشیمی‌ ها از عرضه‌ متفرقه محصولات جلوگیری کرده است+فیلم

افزایش نرخ تسعیر ارز پتروشیمی‌ ها از عرضه‌ متفرقه محصولات جلوگیری کرده است+فیلم
روح‌الله کریمی گفت: افزایش نرخ تسعیر ارز پتروشیمی‌ها موجب کاهش عرضه غیرقانونی محصولات پتروشیمی در بازار ترکیه شده است.

به گزارش اختصاصی انرژی پرس، حضور پتروشیمی‌های ایرانی در نمایشگاه اورسیا پلاست ۲۰۲۳ ترکیه موجب تقویت جایگاه پتروشیمی‌های ایرانی در جهان می‌شود  و در گسترش بازار آنها بسیار موثر است. خلیج فارس به‌عنوان مهم‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران، می‌تواند نقش تاثیرگذاری در بازار پتروشیمی آسیا به‌ویژه ترکیه داشته باشد.

روح‌الله کریمی، معاون بازرگانی شرکت تجارت صنعت هلدینگ خلیج فارس در گفت‌وگو با “انرژی پرس” درباره‌ی حضور این شرکت در نمایشگاه اورآسیاپلاست ترکیه گفت: شرکت تجارت صنعت به عنوان بازوی بازرگانی هلدینگ خلیج فارس، وظیفه بازاریابی و فروش محصولات هلدینگ را برعهده دارد. این شرکت در تمامی رویدادهای جهانی به نمایندگی از هلدینگ حضور دارد.

کریمی ادامه داد: نمایشگاه اوراسیا پلاست نیز مهم‌ترین نمایشگاه حوزه پلیمر و پلاستیک در ترکیه است که هرساله در آن حضور داریم. ترکیه یکی از مقاصد اصلی صادرات محصولات به ویژه پلیمری و جامدات است.  باحضور در این نمایشگاه ملاقات‌های با مشتریان داریم و پتانسیل‌های موجود در بازار را شناسایی می‌کنیم و در نهایت بازار را بررسی و ارزیابی می‌شود.

بیشتر بخوانید:  حمایت مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز از توان‌خواهان مؤسسه کلید بهشت در غرفه آریاساسول

او با اشاره به اینکه سال گذشته متاسفانه در بازار ترکیه حضور پررنگی نداشتیم،  عنوان کرد: متوجه شدیم بخش زیادی از محصولات ایرانی در قالب محصولاتی با نام‌های متفاوت از راه‌های دیگر به بازار ترکیه وارد می‌شود اما همان محصولات پلیمری هستند که در بازارهای داخلی ایران عرضه می‌شوند. حجم این عرضه‌های عیرقانونی در یک سال گذشته بسیار زیاد بوده و باعث شده نتوانیم به سهم واقعی خود در بازار ترکیه دست یابیم.

کریمی افزایش نرخ تسعیر ارز پتروشیمی‌ها اقدامی درست دانست و گفت: این افزایش نرخ موجب شد که عرضه محصولات متفرقه کاهش یابد. امیدواریم که بتوانیم به زودی به جایگاه قبلی خود در بازار ترکیه بازگردیم و سهم بازارمان را حفظ کنیم.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.