کد خبر : 6208
تاریخ انتشار : شنبه 11 آذر 1402 - 13:05

برزیل به اوپک پلاس می‌پیوندد

برزیل به اوپک پلاس می‌پیوندد
یکی از مقامات برزیلی می‌گوید برزیل به اوپک پلاس می‌پیوندد اما تولید نفت را محدود نمی‌کند.

به گزارش انرژی پرس، مدیر اجرایی شرکت نفت دولتی پتروبراس (PETR4.SA) به رویترز گفت: انتظار می‌رود برزیل در ماه ژانویه به گروه کشورهای تولیدکننده نفت اوپک پلاس بپیوندد اما در سقف تولید هماهنگ این گروه شرکت نخواهد کرد.

خبر غافلگیرکننده این گروه در روز پنجشنبه مبنی بر اینکه این کشور آمریکای جنوبی به آن ملحق خواهد شد، سؤالاتی در مورد اینکه آیا برزیل در سقف تولید شرکت خواهد کرد یا خیر، ایجاد کرد، زیرا کشورهای اوپک پلاس توافق کردند که کاهش داوطلبانه تولید تا ۲ میلیون بشکه در روز را برای اوایل سال آینده انجام دهند.

ژان پل پراتس در مصاحبه ای گفت: «هیچ سهمیه ای وجود ندارد. ما هرگز بخشی از سازمانی نیستیم که سهمیه (تولید) را به برزیل تحمیل می‌کند، پتروبراس یک شرکت سهامی عام است و ما نمی‌توانیم سهمیه داشته باشیم.»

بیشتر بخوانید:  آریاساسول به عنوان یک شرکت دانش بنیان نوآور معرفی شد

وزیر انرژی برزیل روز پنجشنبه گفت که این کشور پس از یک تحلیل فنی کامل، مشتاق پیوستن به اوپک پلاس است. دفتر رئیس جمهور لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا دریافت این دعوت را تایید کرد، اما گفت که او رسماً پاسخی نداده است.

برزیل با تولید ۴.۶ میلیون بشکه در روز نفت و گاز، که ۳.۷ میلیون بشکه در روز آن را نفت خام تشکیل می دهد، بزرگترین تولیدکننده نفت در آمریکای جنوبی است.

پراتس که در ماه اکتبر با هیثم الغیس دبیر کل اوپک در برزیل دیدار کرد، خاطرنشان کرد که اوپک پلاس گروهی شامل کشورهایی است که حق رای ندارند و سقف تولید برای آنها اعمال نمی شود، که این مورد برای برزیل نیز صادق است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.