کد خبر : 8197
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 دی 1402 - 15:11

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران:

برای تولید و صادرات هیدروژن جدی هستیم

برای تولید و صادرات هیدروژن جدی هستیم
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: برای تولید و صادرات هیدروژن جدی هستیم و به‌زودی نخستین پایلوت فناورانه تولید هیدروژن در کشور را ایجاد خواهیم کرد و ایران به جمع تولیدکنندگان و صادرکنندگان هیدروژن وارد خواهد شد.

به گزارش انرژی پرس، محسن خجسته‌مهر ظهر امروز (سه‌شنبه، ۲۶ دی‌ماه) در رویداد بین‌المللی هیدروژن با بیان اینکه استفاده از منابع هیدروکربوری نامتعارف همچون شیل‌های نفتی، گاز و هیدروژن تحولات بزرگ دنیای انرژی جهان است، گفت: شرکت ملی نفت درباره استفاده از ذخایر نامتعارف از مرحله پژوهش عبور کرده و وارد مرحله پایلوت شده است و به‌زودی نتایج به‌دست‌آمده را اعلام خواهیم کرد.

وی افزود: به‌زودی خبر اضافه‌ شدن حجم بزرگی از ذخایر نامتعارف هیدروکربوری کشور را اعلام می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره‌ به برنامه اروپا برای تولید میلیون‌ها تن هیدروژن گفت: این قاره تنها برنامه نیمی از این تولید را انجام داده و قرار است در آینده این ظرفیت را توسعه دهد، بنابراین برای دستیابی به بازارهای جهانی هیدروژن باید به‌صورت جدی وارد پروسه تحقیق و توسعه این ماده شویم. هدف ما تولید هیدروژن اقتصادی و سهل‌الوصول است.

بیشتر بخوانید:  مصرف گاز روند نزولی در پیش گرفت

خجسته‌مهر با اشاره به اینکه سبد انرژی در کشور تنوع خاصی ندارد، افزود: شرکت ملی نفت ایران برای تولید و صادرات هیدروژن جدی است و به‌زودی نخستین پایلوت فناورانه تولید هیدروژن در کشور را ایجاد خواهیم کرد و ایران به جمع تولیدکنندگان و صادرکنندگان هیدروژن وارد خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه‌ها به‌عنوان یکی از حلقه‌های علمی کشور باید در زمینه توسعه فناوری هیدروژن کمک کنند، اظهار کرد: ابتدای امسال کارگروه هیدروژن را در شرکت ملی نفت ایران ایجاد کرده‌ایم.

منبع: شانا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.