کد خبر : 7923
تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 دی 1402 - 15:10

کشتی سنت نیکلا همان راجان سوئز توقیفی است؛

ایران نفتکش خود را پس گرفت

ایران نفتکش خود را پس گرفت
پس از ادعای رویترز مبنی بر توقیف نفتکش به‌نام سنت نیکلا که حامل نفت عراق بوده، فایننشال‌تامیز اعلام کرده که سنت نیکلا، همان نفتکش راجان سوئز است.

به گزارش انرژی پرس، پس از ادعای رویترز مبنی بر  توقیف نفتکش به‌نام سنت نیکلا که حامل نفت عراق بوده، فایننشال‌تامیز اعلام کرده که سنت نیکلا، همان نفتکش راجان سوئز است.

نفتکش راجان سوئز بهار امسال پس از تخلیه یک محموله نفت خام ایران در چین، با دستور و مداخله نیروی دریایی آمریکا توقیف شده بود؛ این بدان معناست که ایران نفتکش خود را باز پس گرفته است.

روابط عمومی نیروی دریایی ارتش نیز در بیانیه‌ای درباره‌ی نفتکش نیکولاس اعلام کرد: “نفتکش متخلف سوئز راجان در سال جاری محموله نفت متعلق به جمهوری اسلامی ایران را با هدایت آمریکا سرقت و در اختیار آمریکا قرار داده بود.
این نفتکش با تغییر نام به نیکولاس ST در حال حمل نفت در دریای عمان بود که با حکم قضایی و تایید سازمان بنادر و کشتیرانی توسط نیروی دریایی ارتش، به تلافی سرقت نفت توسط رژیم آمریکا توقیف شد.”

بیشتر بخوانید:  چرا نفت می تواند در سه ماهه چهارم 2023 به 100 دلار برسد؟

دو مقام نظامی آمریکایی نیز روز پنجشنبه در گفتگو با شبکه خبری فاکس نیوز تایید کردند که نیروهای نظامی ایران یک نفتکش را در خلیج عمان توقیف کرده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

موصف شنبه , ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱

نگران نباشید،ایران دوم جهان است درمنابع نفت وگاز،تا۸ سال اینده میگویند ایران بهشت خاورمیانهخواهد شد.!!؟.