کد خبر : 9550
تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1402 - 12:58

اوکراین با پهپاد به پالایشگاه های نفت روسیه حمله کرد

اوکراین با پهپاد به پالایشگاه های نفت روسیه حمله کرد
یک منبع اوکراینی روز جمعه به رویترز گفت که سرویس امنیتی SBU اوکراین عملیاتی را در جنوب روسیه انجام داده و با هواپیماهای بدون سرنشین به دو پالایشگاه نفت روسیه حمله کرده است که باعث آتش سوزی گسترده در یکی از تاسیسات شده است.

به گزارش انرژی پرس، حملات پهپادی باعث آتش سوزی بزرگی در پالایشگاه ایلسکی در منطقه کراسنودار در جنوب روسیه شد.
مقامات روسیه اوایل امروز بدون اشاره به علت آتش سوزی اعلام کردند که آتش خاموش شده است.
یک منبع ناشناس اوکراینی به رویترز گفت: پهپادهای پرتاب شده توسط اوکراین به واحد پردازش اولیه در پالایشگاه ایلسکی آسیب رساندند.

به گفته منبعی که با رویترز صحبت می کرد، پالایشگاه نفت آفیپسکی در نزدیکی آن نیز هدف پهپادهای اوکراینی قرار گرفت، اما اوکراین همچنان در حال ارزیابی نتیجه عملیات است.

در هفته‌های اخیر، اوکراین حملات پهپادی به پالایشگاه‌های روسیه و سایر زیرساخت‌های انرژی را افزایش داده است.

ماه گذشته، یک پالایشگاه بزرگ غول نفتی دولتی روسیه روس نفت در جنوب روسیه در آتش سوزی در یک حمله مشکوک به پهپاد اوکراینی آسیب دید. یک منبع اوکراینی در آن زمان به رویترز گفت: این پالایشگاه ۲۴۰ هزار بشکه در روز در Tuapse دچار آتش سوزی شد که نتیجه حمله پهپادی توسط سرویس امنیتی اوکراین بود.
این منبع به رویترز گفت: “SBU به عمق فدراسیون روسیه حمله می کند و به حملات خود به تاسیساتی ادامه می دهد که نه تنها برای اقتصاد روسیه مهم هستند، بلکه سوخت نیروهای دشمن را نیز تامین می کنند.”

بیشتر بخوانید:  نفت به مثابه درد و درمان

پالایشگاه توآپس بیشتر تولید نفتا، گازوئیل پر گوگرد، نفت کوره و گازوئیل خود را به ترکیه، چین، مالزی و سنگاپور صادر می کند.

حمله پهپادی به پالایشگاه روس نفت در جنوب روسیه چند روز پس از آن صورت گرفت که یک حمله پهپادی دیگر شرکت گازی نواتک روسیه را مجبور به توقف فعالیت در پایانه صادرات سوخت دریای بالتیک کرد.
بر اساس داده های صنعت و برآوردهای تحلیلگران گزارش شده توسط رویترز، حملات و خسارات وارده به پالایشگاه های روسیه توانایی روسیه برای فرآوری نفت خام را کاهش داده است که منجر به صادرات نفت خام روسیه بیشتر شده است. صادرات بیشتر نفت خام می تواند کاهش صادراتی را که مسکو در این سه ماهه به عنوان بخشی از توافق اوپک پلاس متعهد شده بود، تضعیف کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.