کد خبر : 6386
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 آذر 1402 - 14:00

معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد؛

اوپک پلاس در صورت نیاز تولید نفت را بیشتر کاهش می‌دهد

اوپک پلاس در صورت نیاز تولید نفت را بیشتر کاهش می‌دهد
الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه روز سه شنبه گفت، گروه اوپک پلاس آماده اتخاذ تدابیر بیشتر و تعمیق کاهش تولید نفت در سه ماهه اول سال 2024 است تا از نوسانات و سفته بازی در بازار جلوگیری کند.

به گزارش انرژی پرس، نواک گفت: اقدامات به موقع اوپک پلاس که به لطف آن حدود ۲.۲ میلیون بشکه در روز در سه ماهه اول سال آینده از بازار خارج می شود، باعث می شود دوره تقاضای پایین در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ بدون دردسر بگذرد.

نواک افزود: «همچنین مایلم متذکر شوم که اگر اقدامات فعلی کافی نباشد، کشورهای اوپک پلاس آماده هستند تا اقدامات بیشتری برای از بین بردن گمانه زنی و نوسانات انجام دهند.»

هفته گذشته، اوپک پلاس ۲.۲ میلیون بشکه در روز کاهش تولید را برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ اعلام کرد، اما اینها شامل عقب نشینی عربستان سعودی از کاهش تولید داوطلبانه خود، تشدید کاهش ۲۰۰ هزار بشکه ای صادرات نفت و سوخت روسیه به میزان ۲۰۰ هزار بشکه در روز در سه ماهه اول ۲۰۲۴ شد. 

به طور کلی، اطلاع‌رسانی‌های پس از نشست بسیار ضعیف بود و نتوانست بازار را متقاعد کند که اوپک پلاس بر سر کاهش و سهمیه‌های منتهی به نشست اختلاف نظر نداشته است، همانطور که از فقدان کاهش تولید در سطح گروه آشکار شد.

بیشتر بخوانید:  نشست مجمع عمومی شرکت ملی نفت ایران برگزار شد

به گفته تحلیلگران، تصمیم اوپک پلاس برای عرضه که بازار آن را قانع کننده نمی‌داند، احتمالاً کسری مورد انتظار را در اوایل سال آینده از بین می‌برد، اما به گفته تحلیلگران، این سوال که «آینده چه خواهد بود» را بی‌پاسخ می‌گذارد.

اظهارات نواک در روز سه‌شنبه در پی اظهارات شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی است که روز دوشنبه به بلومبرگ گفت کاهش تولید اوپک پلاس در صورت اقتضای بازار ممکن است فراتر از مارس ۲۰۲۴ ادامه یابد و از مفسران به دلیل عدم درک توافق تولید انتقاد کرد.

وزیر انرژی عربستان پیشنهاد کرد که زمانی که «مردم واقعیت توافق را ببینند» این وضعیت تغییر خواهد کرد.

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان به بلومبرگ گفت: صادقانه معتقدم که ۲.۲ میلیون موجودی بر میزان موجودی معمولی که معمولاً در سه ماهه اول اتفاق می افتد غلبه خواهد کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.