کد خبر : 10102
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 بهمن 1402 - 15:30

افزایش قیمت گاز طبیعی در پاکستان برای دومین بار در چهار ماه اخیر

افزایش قیمت گاز طبیعی در پاکستان برای دومین بار در چهار ماه اخیر
دولت پاکستان برای دومین بار طی چهار ماه گذشته قیمت گاز را افزایش داده است تا وضعیت شرکت‌های گازی را که تحت تأثیر بدهی‌های مربوط به یارانه قرار گرفته‌اند بهبود بخشد.
 به گزارش انرژی پرس، افزایش قیمت‌ها  حمایت یارانه‌ای را از بخش‌های پر مصرف گاز مانند کودهای شیمیایی و تولید برق  حذف می‌کند و راه را برای LNG مجدد گازی‌ شده بیشتر، و برای ورود به ترکیب انرژی در سال‌های آینده هموار می‌کند.
قیمت های جدید گاز داخلی توسط کابینه فدرال این کشور در جلسه ای که در ۱۵ فوریه برگزار شد به تصویب رسید. سازمان تنظیم مقررات نفت و گاز اطلاعیه افزایش قیمت را از اول فوریه ۲۰۲۴ صادر کرد.
 بخش برق بیشترین سهم از تقاضای گاز پاکستان را در حدود ۳۰ درصد به خود اختصاص داده است، پس از آن بخش های مسکونی خانگی و کود شیمیایی حدود ۲۳ تا ۲۴ درصد، تقاضای صنعتی حدود ۲۰ درصد و بقیه از بخش های تجاری، حمل و نقل و سیمان قرار دارند.
از این میان، دولت به‌طور سنتی به بخش‌های مسکونی داخلی و کودهای شیمیایی یارانه پرداخت می‌کند
بر اساس اطلاعیه OGRA، بیشترین افزایش قیمت گاز مربوط به شرکت های کود شیمیایی با حدود ۱۷۵ درصد به ۱۵۹۷ روپیه پاکستان (۵.۷۵ دلار) بود.
 طبق این اطلاعیه، اکثر گروه‌های دیگر شاهد افزایش حداقلی قیمت‌ها بودند، به استثنای نیروگاه‌های گاز سوز که قیمت گاز برای آنها ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافت و به ۲۷۵۰ روپیه (۹.۸۷ دلار)/MMBtu رسید.
بیشتر بخوانید:  طرح‌های جمع‌آوری گازهای همراه، ۷۰ درصد افزایش یافت
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.