کد خبر : 1028
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 تیر 1402 - 10:31

از بین رفتن ۷۰۰ هزار بشکه نفت خام در پی آتش سوزی

از بین رفتن ۷۰۰ هزار بشکه نفت خام در پی آتش سوزی
آتش سوزی گسترده در سکوی دریایی متعلق به یک شرکت نفتی در مکزیک منجر به تعطیلی چاه های این منطقه شد.

به گزارش انرژی پرس  و به نقل از رویترز، – پس از آتش سوزی گسترده در روز جمعه در یک سکوی دریایی متعلق به شرکت نفت دولتی مکزیک پترولئوس مکزیکانوس، تخمین زده شده که تولید نفت خام این شرکت تا اوایل ماه اوت حدود ۱۰۰۰۰۰ بشکه در روز کاهش یابد.

این حادثه که دو کشته نیز بر جای گذاشت، در سحرگاه جمعه( ۷ جولای ) در سکوی Nohoch-A رخ داد که در نهایت به تأسیسات فشرده سازی در میدان نمادین “کنتارل” که در گذشته بزرگترین میدان تولید این شرکت بود، سرایت کرد و این خسارت منجر به کاهش حداقل ۲ میلیون بشکه نفت خام از خط تولید این شرکت دولتی تا پایان ماه جاری خواهد شد.

شرکت نفتی ” پمکس” که در مجموع حدود ۱.۶ میلیون بشکه در روز نفت تولید می کند، روز شنبه اعلام کرد در روز حادثه در مرکز پردازش گاز خلیج مکزیک ۷۰۰ هزار بشکه از تولید خود را از دست داده است.

بیشتر بخوانید:  قیمت نفت کاهش یافت

وی همچنین تصریح کرد که اتش سوزی “عملا تمام چاه های منطقه را تعطیل کرد.” در حالی که تا روز شنبه، طبق مقادیر اعلام شده این شرکت حدود ۶۰۰۰۰۰ بشکه در روز استخراج کرده است.

این بدان معناست که تولید میادین فراساحلی پمکس، که این شرکت بیشتر نفت خود را از آن استخراج می‌کند، در این مدت تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و تا راه اندازی مجدد آن اطلاعات موثقی در اختیار رسانه ها قرار نگرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.