کد خبر : 858
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 تیر 1402 - 17:53

آخرین خبرها از آتش سوزی در پالایشگاه نفت آفتاب + فیلم اختصاصی

آخرین خبرها از آتش سوزی در پالایشگاه نفت آفتاب + فیلم اختصاصی
اتش سوزی در پالایشگاه افتاب ضمن اسیب جدی و انفجار به 4 مخزن به مخزن پنجم هم سرایت کرده است.

به گزارش اختصاصی انرژی پرس، از ساعاتی پیش سر خط خبر های رسانه حوزه انرژی خبر اتش سوزی در شرکت پالایشگاه نفت آفتاب است پس از بررسی از منابع اختصاصی انرژی پرس به چند و چون این حادثه رسیده ایم.

ماشین نفت کش عامل اتش سوزی در پالایشگاه نفت انرژی پرس

طبق اطلاعات به دست اماده حادثه اتش سوزی در هنگام بار گیری نفت کش در خانه اول دچار حادثه شده که متاسفانه به دلیل عدم رعایت موارد HSE توسط شرکت پالایشگاه افتاب یا سوء مدیریت این آتش لحظه به لحظه افزایش پیدا کرده به طوری که طبق اخرین اخبار ۴ مخزن دچار انفجار شده و مخزن ۵ هم درگیر در حال سوختن است!

برخی از پرسنل شرکت‌های مجاور پالایشگاه نفت افتاب با اشاره انفجار در مخازن این شرکت در گفتگو با انرژی پرس گفتند: موج انفجار در مخازن قیر افتاب به حدی بالا بود که دچار لرزش سخت در ساختمان های اداری مجاور شده است.

با توجه به ضعف جدی شرکت افتاب در مهار اتش سوزی تمام تیم های اتش نشانی مسقر در شرکت های نفتی بندرخلیج فارس در اسکله شهید رجایی به حالت آماده باش قرار دارند تا در صورت نیاز و جدی تر شدن خطر به عنوان پشتیبان برای مهار اضافه شوند. یکی از پرسنل شرکت پالایشگاه افتاب در گفتگو با انرژی پرس مدعی شد فاز سوم توسعه پتروشیمی آفتاب به صورت جدی دچار اسیب شده است.

مهار آتش توسط پرسنل اتش نشانی در پالایشگاه آفتاب

اما شنیده ها حاکی از آن است که تا این لحظه بیش از ۶ نفر دچار حادثه شده اند که هنوز اطلاعاتی توسط پالایشگاه نفت آفتاب از میزان و مقدار خسارت و تلفات اطلاغ رسانی نشده است.

طبق مشاهدات خبرنگار ما پالایشگاه افتاب با کمک بالگرد ضمن مهار آتش در حال خنک سازی مخازن و مقابله با سرایت آن به مجتمع های اطراف است.

بیشتر بخوانید:  اطلاعیه پالایشگاه نفت آفتاب درباره آتش سوزی امروز

⁠حضور دادستان مرکز استان هرمزگان در محل حادثه آتش‌سوزی پالایشگاه نفت آفتاب بندرعباس

دادستان مرکز استان هرمزگان در این بازدید که مسئولان آتش نشانی، مدیریت بحران، ضابطین و مسئولین پالایشگاه نفت آفتاب حضور داشتند، گزارشی از آخرین وضعیت اطفای حریق این مجتمع پالایشگاهی را دریافت کرد.

دادستان مرکز استان هرمزگان در ادامه با تأکید بر لزوم بررسی علل این حادثه، گفت:

در رابطه با این آتش سوزی پرونده قضایی تشکیل شده است و مطابق اعلام کارشناسان به دلیل دمای بالای آتش در محل آتش سوزی فعلا امکان اعلام دقیق علت آتش سوزی وجود ندارد.

طی تماسی که یکی از مدیران کلیدی شرکت پالایشگاه آفتاب با انرژی پرس داشته است مدعی شد این شرکت توانسته آتش را مهار کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.