کد خبر : 5608
تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 آبان 1402 - 14:16

انتقاد مصطفی میرسلیم از قیمت پایین بنزین در کشور؛

آقای نماینده مصرف سوخت خودروهای ایرانی ۳ برابر استاندارد جهانی است

آقای نماینده مصرف سوخت خودروهای ایرانی ۳ برابر استاندارد جهانی است
میرسلیم درحالی از پایین بودن قیمت بنزین در ایران و افزایش قیمت آن گفته است که هیچ اشاره‌ای به مصرف سه برابری بنزین در خودروهای ایرانی نسبت به استاندارد جهانی نکرده است.

به گزارش انرژی پرس، مصطفی میرسلیم، نماینده مجلس روز گذشته در توییتی نوشت: “وقتی سوخت و انرژی کم ارزش باشد، صرفه‌جویی در مصرف آن بی‌معنی و بهبود کیفیت دستگاه‌های انرژی‌بر فاقد انگیزه و توجیه می‌شود و خسارت به اقتصاد کلان کشور وارد می‌آید. با خوردن پول نفت به‌جایی نخواهیم رسید: راه نجات و تعالی در تولید محصولات و خدمات باکیفیت است؛ عوائد نفت و گاز نیز باید برای سرمایه‌گذاری صرف شود.”

میرسلیم درحالی از پایین بودن قیمت بنزین در کشور گفته که هیچ اشاره‌ای به کیفیت پایین خودروهای ایرانی و مصرف بالای سوخت آنها نکرده است.

میرسلیم پیش از این نیز در اظهارنظر جنجالی خودروی لندکروز را با خودروی پژو ۲۰۶ ایرانی مقایسه کرده و گفته بود که آنها تفاوتی با یکدیگر ندارند.

بیشتر بخوانید:  بهینه‌سازی مصرف انرژی در دستور کار دولت قرار می‌گیرد

ایرانی‌ها همیشه به بدمصرف بودن در حوزه انرژی متهم هستند اما در بحث سوخت خودرو این ماجرا کمی متفاوت‌تر است، ایرانی‌ها در این بخش تنها به‌دلیل کیفیت پایین خودروهای ایرانی بدمصرف هستند.

بر اساس آمار مرکز پژوهش‌های مجلس،‌ با وجود مصرف سه برابری بنزین در خودروهای ایرانی نسبت به استاندارد جهانی، اما مصرف سرانه بنزین کشور فقط دو برابر میانگین جهانی است.

طبق استاندارهای جهانی، خودروهای ایرانی باید در هر ۱۰۰ کیلومتر ۴ لیتر مصرف بنزین داشته باشند اما این عدد ۱۰ الی ۱۲ لیتر است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مصطفی جمعه , ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶

نگاه کردن بهش کفاره داره،مردک مافیایی

اکبری یکشنبه , ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴

مردو رو زیادی ساده فرض کردی . شما قول بده که اجناس گرون نمیشه بعد از گرونی بنزین حرف بزن