کد خبر : 17596
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 تیر 1403 - 13:53

بورس برای دومین روز متوالی نزولی شد

پتروشیمی‌های آبادان، خلیج فارس و کرمانشاه پیشتاز گروه خود شدند

پتروشیمی‌های آبادان، خلیج فارس و کرمانشاه پیشتاز گروه خود شدند
شاخص‌های بورسی، معاملات امروز را روی مدار نزولی به پایان رساندند و بخش عمده نمادهای پتروپالایشی منفی خوردند.

به گزارش اختصاصی انرژی‌ پرس، پس از آنکه شاخص کل بورس تهران در معاملات روز گذشته، وارد روندی نزولی شد، امروز هم به افت خود ادامه داد و این بار شاخص کل هم‌وزن را نیز با خود همراه کرد. وضعیت نمادهای پتروشیمی و پالایشی نیز مثل روز گذشته بود و بخش عمده نمادها در این صنایع، در سمت منفی بازار قرار گرفتند.

شاخص کل بورس در بازار امروز چهار هزار و ۲۷۸ واحد، معادل ۰.۱۹ درصد افت کرد و کار خود را روی پله دو میلیون و ۲۱۷ هزار واحدی به پایان رساند. شاخص کل هم‌وزن نیز ۰.۰۵ درصد عقب‌نشینی کرد.

با کاهش حجم معامله سهام و حق تقدم به ۶.۲ میلیارد برگه، ارزش معاملات خرد نیز کاهشی شد و در سطح دو هزار و ۴۹۱ میلیارد تومان قرار گرفت. در این میان، حقیقی‌های بازار نیز ۳۲۳ میلیارد تومان از معاملات خارج کردند.

نماد پتروشیمی‌های امیرکبیر و فن آوران متوقف شد

بررسی بازار امروز نمادهای پتروشیمی حاکی از افت قیمت بخش عمده نمادهای این صنعت است. بر این اساس، در بازار امروز هفت نماد پتروشیمی بازدهی مثبت داشتند، ۱۸ نماد منفی خوردند و دو نماد پتروشیمی امیرکبیر (شکبیر) و پتروشیمی فسا (فسا) نیز روی صفر تابلو به معاملات خود پایان دادند.

سه نماد پتروشیمی آبادان (شپترو) با ۱.۸۴ درصد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۱.۷۵ درصد و پتروشیمی کرمانشاه (کرماشا) با ۰.۲۴ درصد، بیشترین رشد قیمت را شاهد بودند و در طرف دیگر، سهام سه شرکت پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، بوعلی سینا (بوعلی) و فن آوران (شفن) با افت به ترتیب ۲.۰۶ درصد، ۱.۹۱ درصد و ۱.۷ درصدی شاهد بیشترین کاهش قیمت بودند.

بیشترین خروج پول حقیقی در بازار امروز پتروشیمی‌ها مربوط به نماد پتروشیمی بوعلی سینا بود؛ چراکه سهامداران حقیقی از نماد بوعلی ۱۱.۴ میلیارد تومان پول خارج کردند. این در حالیست که سهام شرکت پتروشیمی فن آوران با ورود پول ۱.۳ میلیاردی اشخاص حقیقی، از این منظر پیشتاز گروه خود بود.

بیشتر بخوانید:  تداوم جهش‌های متوالی بورس/ شازند، کرمانشاه و زاگرس تنها نمادهای نزولی گروه پتروشیمی شدند

گفتنی است که با اعلام ناظر بازار در زمان معاملات امروز، نماد دو شرکت پتروشیمی امیرکبیر و پتروشیمی فن آوران، جهت برگزاری مجامع خود متوقف شدند. از سوی دیگر اما بیشترین نماد پتروشیمی کرمانشاه، پس از برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه مبنی‌بر تقسیم سود نقدی و عمومی فوق‌العاده، در بازار امروز بازگشایی شد.

تنها سه نماد پالایشی مثبت خوردند

صنعت فرآورده‌های نفتی، در بازار امروز نیز به حرکت روز گذشته خود در مدار نزولی ادامه داد؛ طوری که در معاملات روز جاری تنها سه نماد این گروه افزایش قیمت پایانی را تجربه کردند و هفت نماد کاهشی شدند. نماد شرکت سرمایه‌گذاری صنعت نفت نیز در بازار امروز، تغییر قیمتی را تجربه نکرد.

به این ترتیب، پس از معاملاتی به ارزش ۱۱۰ میلیارد تومان، شاخص گروه پالایشی در بازار امروز با کاهش ۰۸۹ درصدی مواجه شد و حقیقی‌ها بیش از ۲۶ میلیارد تومان از این گروه خارج کردند.

سهام سه شرکت نفت سپاهان (شسپا) با ۲.۱۵ درصد، نفت پارس (شنفت) با ۰.۳۱ درصد و نفت شیراز (شراز) با ۰.۰۸ درصد رشد قیمت، تنها نمادهای پالایشی صعودی در بازار امروز نام گرفتند. درطرف دیگر بازار اما سهام پالایش نفت تهران (شتران) با ۱.۷۲ درصد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۱.۳۸ درصد و نفت بهران (شبهرن) با ۱.۱۴ درصد افت، بیشترین کاهش قیمت در میان هم‌گروهی‌های خود را شاهد بودند.

گفتنی است که نماد پالایش نفت تهران (شتران) امروز بیشترین خالص خروج پول حقیقی در گروه فرآورده‌های نفتی را به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان ثبت کرده است. در مقابل اما سهام دو شرکت پالایش نفت لاوان و پالایش نفت شیراز، تنها نمادهایی بودند که با استقبال حقیقی‌ها مواجه شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.