کد خبر : 9694
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 بهمن 1402 - 20:01

در افتتاحیه همایش پتروکم:

علی‌عسکری: برنامه‌ریزی برای صد میلیارد دلار فروش/ هیدروژن آینده انرژی جهان + فیلم

علی‌عسکری: برنامه‌ریزی برای صد میلیارد دلار فروش/ هیدروژن آینده انرژی جهان + فیلم
علی عسگری، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی پتروکم اظهار کرد: این یک نمایشگاه ارزشمند است که ۳۲ پنل علمی در آن وجود دارد که هرکدام از آن‌ها بسیار ارزشمند هستند؛ در جای جای این نمایشگاه هم قله‌هایی از دانش و صنعت را می‌بینید که موجب مباهات است.

به گزارش اختصاصی انرژی پرس، او با اشاره به لزوم فعالیت شرکت‌های بزرگ در جهت حرکت به سمت دانش‌بنیان گفت: خلیح فارس یک شرکت بین‌المللی است و در حال حاضر از رتبه‌ی۳۷ به رتبه‌ی ۲۷ در بین ۱۰۰ شرکت برتر جهان رسیده است و ۱۰ پله رشد داشته است و ارزش خرید و فروش در این هلدینگ از ابندای سال تاکنون، ۱۶/۷ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در ادامه‌ی سخنان خود به تلاش برای همگرایی و هم‌اندیشی بیشتر اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که رشد ۸ درصدی الزام ماست که اگر این کار را نکنیم کشور ما دچار عقب‌ماندگی می‌شود.

وی افزود: زمانی که مقام معظم رهبری فرمودند شرکت‌های بزرگ باید به سمت دانش بنیان شدن حرکت کنند، هلدینگ خلیج فارس، برای دانش بنیان و حرکت به سمت این سمت تلاش کرده است. 

عسگری با بیان اینکه لازم است به سمت اکوسیستم یا زیست‌بوم حرکت کنیم در توضیح آن بیان کرد: همه‌ی عوامل مختلف تاثیرگذار باید در کنار هم جمع شوند، حضور فعال داشته‌ باشند و  باشند و هم هم افزایی و هم تکاملی داشته باشند. 

او اضافه کرد: ما به عنوان بخش خصوصی افتخار می‌کنیم که بین خودمان تعامل و سرمایه‌گذاری می‌کنیم تا این زیست بوم را ایجاد کنیم. 

بیشتر بخوانید:  واحد آمونیاک پتروشیمی هنگام به ۱۰۰ درصد ظرفیت تولید رسیده است+فیلم

عسگری با اشاره به اینکه بخش پایین دستی پتروشیمی از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: در اوایل انقلاب بیشتر بالادستی پتروشیمی را توسعه دادیم اما در این زمینه‌ یک نوع خام‌فروشی داریم که باید بتوانیم پیچیده‌ترین محصولات را تولید کرده‌ و از خام فروشی بپرهیزیم در واقع حرکت به سمت پایین دستی ارزش آفرین است. 

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس بیان کرد: برنامه ریزی برای صد میلیارد دلار فروش حق ما و بسیار عادی است. پتروشیمی باید بتواند کشور را از ارز بی‌نیاز کند. حرکت به سمت پایین دستی پتروشیمی از اهداف بزرگ‌ ماست‌.

او به ایجاد یک نمایشگاه برای نشان دادن کارهای گذشته و افق پیش روی پتروشیمی اشاره کرد و از ایده‌پردازان در راهپاندازی این نمایشگاه گمک خواست. بخش خصوصی می‌تواند در پایین دست فعال شود امیدواریم بخش خصوصی جلو بیاید و پایین دستی ما را شکل دهند و آینده‌ی پر ثروت و پیچیده‌ی ما را سامان دهند.

عسگری در پایان با اشاره به آینده‌ی صنعت اظهار کرد: یکی از گمانه‌های جهانی این است که هیدروژن باید به داد انرژی جهانی برسد و ما هم در این راستا تلاش کرده و قراردادهایی بسته‌ایم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.