کد خبر : 7258
تاریخ انتشار : شنبه 9 دی 1402 - 14:20

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد:

توسعه و تقویت صادرات، از راهبردهای اصلی صنعت پتروشیمی

توسعه و تقویت صادرات، از راهبردهای اصلی صنعت پتروشیمی
مرتضی شاه میرزایی، معاون وزیر نفت گفت: راهبرد و تمرکز شرکت ملی صنایع پتروشیمی در دولت سیزدهم، تولید محصولات نهایی با ارزش افزوده بالا، تأمین نیاز بازار داخلی، توسعه و تقویت صادرات است.

به گزارش انرژی پرس، مرتضی شاه میرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی همزمان با روز صنعت پتروشیمی در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح پتروشیمی تربت حیدریه اظهار کرد: تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد ارزش افزوده سبب مقاوم سازی اقتصاد کشور می شود و راهبرد و تمرکز وزارت نفت در دولت سیزدهم، تولید محصولات نهایی با ارزش افزوده بالا، تأمین نیاز بازار داخلی، توسعه و تقویت صادرات است.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه طرح پتروشیمی تربت‌ حیدریه پس از بهره برداری، پلی استایرن مورد نیاز همسایگان شرقی و شمالی را تأمین خواهد کرد، افزود: طرح پتروشیمی تربت ‌حیدریه توسط نخبگان استان و به صورت بومی طراحی شده است و محصول آن‌ به تعبیری «پلاستیک همه کاره» است.
شاه میرزایی گفت: یکی از ویژگی های این طرح، سازگازی با محیط زیست و مصرف پایین آب و گاز است که با توجه به این ویژگی ها، این طرح سرآمد است.
وی با بیان این که عملیات اجرایی طرح پلی استایرن تربت حیدریه آغاز یک حرکت بزرگ در استان خراسان است، بیان کرد: پس از بهره برداری این طرح، ۲ محصول مهم دیگر نیز در راستای تکمیل زنجیره تولید خواهد شد.
به گزارش نیپنا، مرتضی شاه میرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی پیش از این آیین، با حضور در مزار شهدای گمنام دوران دفاع مقدس به مقام شامخ شهدای دفاع مقدس ادای احترام کرد.
منبع: نیپنا
بیشتر بخوانید:  در آینده امیدی به بازار چین برای پلی پروپیلن ایرانی نیست/ عملیات اجرایی طرح PDH پتروشیمی پارس تا پایان سال آغاز می‌شود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.