کد خبر : 7845
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 دی 1402 - 15:31

بورس تهران روی دور نوسان/ فارابی، کازرون و ارومیه، بیشترین افت قیمت پتروشیمی‌ها را رقم زدند

بورس تهران روی دور نوسان/  فارابی، کازرون و ارومیه، بیشترین افت قیمت پتروشیمی‌ها را رقم زدند
بورس تهران روی دور نوسان/ فارابی، کازرون و ارومیه، بیشترین افت قیمت پتروشیمی‌ها را رقم زدند

به گزارش انرژی‌پرس، روند نوسانی شاخص‌های بورس در چهارمین روز معاملاتی هفته نیز ادامه یافت تا بازار سهام همچنان درجا بزند. در این شرایط صنایع پالایشی، شیمیایی و پتروشیمی نیز همچنان معاملات متعادلی را تجربه کرده و به صعود بی‌جان خود ادامه دادند.

شاخص کل بورس تهران پس از عقب‌گردی که روز گذشته تجربه کرد، امروز بار دیگر رشدی اندک معادل دو هزار و ۵۶۵ واحد یا ۰.۱۲ درصد به ثبت رساند.  این در حالیست که شاخص کل هم‌وزن به روند نزولی خود ادامه داد ۰.۱۳ درصد افت را در بازار امروز شاهد بود.

با رد و بدل شدن ۷.۲ میلیارد برگه سهم و حق تقدم میان سهامداران بورسی، ارزش معاملات خرد در بازار امروز به چهار هزار و ۳۴۵ میلیارد تومان رسید. همچنین امروز هم ترازوی تزریق پول به معاملات به سمت اشخاص حقوقی سنگینی می‌کرد و حقیقی‌ها حدود ۱۶۵ میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند.

صعود ۱۱ نماد پتروشیمی در بورس امروز

روزهای متعادل بازار در صنعت پتروشیمی، امروز نیز ادامه پیدا کرد و به این ترتیب، در پایان معاملات، ۱۱ نماد پتروشیمی بازدهی مثبتی از خود بجا گذاشتند و ۱۳ نماد نیز منفی خوردند. هشت نماد این گروه نیز روی صفر تابلو به استقبال روز آینده رفتند.

بیشتر بخوانید:  سرمایه‌ بازنشستگان قربانی پتروشیمی‌های زیان‌ده صندوق‌ها

سه شرکت پتروشیمی اصفهان (شصفها) با ۱.۲۵ درصد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۰.۹۶ درصد و گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس (پترول) با ۰.۶ درصد، بیشترین صعود را در میان هم‌گروهی‌های خود ثبت کردند و از سوی دیگر، نمادهای پتروشیمی فارابی (شفارا)، پتروشیمی کازرون (کازرو) و پتروشیمی ارومیه (شاروم) با افت به ترتیب، ۲.۷۳ درصد، ۱.۸۴ درصد و ۱.۸۲ درصدی، نمادهایی با بیشترین افت قیمت در گروه خود بودند.

گفتنی است که در معاملات امروز پتروشیمی‌ها، سهام شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه با ۳.۷ میلیارد تومان، بیشترین ورود پ.ل در گروه خود را تجربه کرد و دز مقابل، سهام پتروشیمی تندگویان با ۶.۳ میلیارد تومان، شاهد بیشترین میزان خروج پول بود.

حقیقی‌ها باز هم پول خود را «شپنا» خارج کردند

شاخص صنعت فرآورده‌های نفتی که روز گذشته وضعیتی قابل قبول داشت، امروز نیز صعودی بود و رشدی ۰.۸۲ درصدی را رقم زد. همچنین با خرید و فروش حدود ۱۶۹ میلیون برگه سهم، ارزش معاملات صنعت فرآورده‌های نفتی از ۱۲۵ میلیارد تومان گذر کرد و پنج میلیارد تومان پول حقیقی نیز وارد این صنعت شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.