حمله شب گذشته آمریکا به جزیره خارک، بزرگترین پایانه صادراتی نفت ایران، تنش در خلیج فارس را به مرحله تازهای رساند. حال پرسش اینجاست که سرنوشت بزرگترین پایانههای نفتی منطقه چه خواهد شد؟
جزیره خارک، قلب صادرات نفت ایران، بار دیگر هدف حملات دشمن قرار گرفته و با تجاوز اخیر آمریکا طعم تلخ روزهای جنگ را میچشد؛ رخدادی که خاطره سالهای پرتنش جنگ ایران و عراق را زنده کرده است.
یک منبع آگاه به انرژی پرس اعلام کرد که زیرساختها و تاسیسات نفتی و پتروشیمی در جزیره خارک کاملا سالم بوده و هیچ حملهای متوجه آنها نشده است. طبق گفته این منبع، تولید در این تاسیسات همچنان ادامه دارد.
مدیریت ارشد پدافند غیرعامل خارک و تیمهای عملیاتی شرکت پایانههای نفتی ایران در پی صدور هشدار مدیریت بحران استان بوشهر درباره شرایط اضطراری جوی، با استقرار میدانی در جبهههای کاری مهم در این جزیره اقدامهای پیشگیرانه و کنترلی را بهمنظور صیانت از تأسیسات و تداوم عملیات به اجرا درآوردند.
در جریان سفر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به جزیره خارک، بهره برداری از دو مخزن نوسازی شده شماره ۲۵ و ۲۶ پایانههای نفتی این منطقه اعلام شد. این مخازن که پس از انجام تعمیرات اساسی دوباره وارد مدار بهره برداری شده اند، در حاشیه این سفر و به عنوان بخشی از پروزه های جاری منطقه عملیاتی خارک معرفی شدند.
مدیرعامل شرکت پایانههای نفتی ایران با تأکید بر نقش حیاتی پایانه نفتی خارک در صادرات نفت خام کشور اعلام کرد که تمامی مراحل دریافت، ذخیرهسازی و صادرات نفت در این پایانه با رعایت دقیقترین استانداردهای بینالمللی و تحت نظارت آزمایشگاههای پیشرفته کنترل کیفیت انجام میشود.
مدیرعامل شرکت پایانههای نفتی ایران با تأکید بر جایگاه راهبردی پایانه نفتی خارک، تحول و نوآوری را راهبردهای اصلی شرکت معرفی کرد و توجه ویژه به منابع انسانی را کلید توسعه و ارتقای بهرهوری دانست.